1

تأیید کناره‌گیری پورمحمدی از معاونت سیما⇔خبری که بیش از همه افخمی را نگران خواهد کرد

سینماژورنال: در حالی که در روزهای گذشته گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها درباره رفتن علی‌اصغر پورمحمدی از سمت معاونت سیما طرح گشته بود پورمحمدی این گمانه زنی ها را تأیید کرد.

به گزارش سینماژورنال پورمحمدی در گفتگویی با “ایسنا” با تأیید کناره گیری اش از رسانه ملی از مرتضی میرباقری به‌عنوان جایگزین خودش نام برد و افزود: در هفته‌ای که گذشت، جلساتی با حضور عبدالعلی علی‌عسکری (رییس سازمان صداوسیما) برگزار و در نهایت، تصمیم گرفته شد که مرتضی میرباقری به‌عنوان معاون جدید سیما معرفی شود.

پورمحمدی که شنیده شده به معاونت برون مرزی سیما خواهد رسید از معرفی شدن رسمی میرباقری به‌عنوان معاون سیما در چند روز آینده خبر داد.
 بازگشت معاونی که “ربنا” را از کنداکتور حذف کرد
 
مرتضی میرباقری که به‌عنوان گزینه جایگزین پورمحمدی معرفی می‌شود، در دوره ریاست سیدعزت‌الله ضرغامی، معاون سیما بود و سپس جای خود را به علی دارابی داد. پیشتر و در زمان دولت اصلاحات نیز میرباقری رییس سازمان ملی جوانان بود.

او که در ماههای اخیر به عنوان قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی فعالیت کرده است مناصبی مانند شورای عالی معارف سیما را هم تجربه کرده است.

ماجرای برکناری میرباقری از معاونت سیمای ضرغامی در شهریور 89 و  اندکی بعد از حذف مناجات «ربنا»ی شجریان از کنداکتور پخش ادعیه صداوسیما صورت گرفت.

او یک روز قبل از برکناری در بازدید از پشت صحنه سریال «نون و ریحون» فرزاد موتمن در گفتگویی با “ایلنا” بیان داشته بود: شجریان به دلیل مواضع ضدانقلابی که گرفته است و مواضع بدی که در رابطه با مردم خودش گرفته است؛ دیگر صلاحیت کافی برای حضور در قلب مردم را ندارد. او؛ خودش چهره خود را مخدوش کرده است.

آینده مبهم افخمی و تیمش
به گزارش سینماژورنال تغییر و تحول در معاونت سیما شاید زودتر از هر جای دیگر اثر خود را در برنامه “هفت” نشان دهد.
این برنامه که فصل سومش با اجرای بهروز افخمی و با حضور داماد پورمحمدی به عنوان هسته اصلی تیم تولید روی آنتن رفته بود در هفته های اخیر به دلیل اظهارنظرات مجری اش به شدت محل مناقشه واقع شده بود با این حال حمایت پورمحمدی از این برنامه باعث امتداد کار افخمی و تیمش شد.
باید منتظر ماند و دید آیا با برکناری پورمحمدی همچنان افخمی خواهد توانست با وجود انتقادات به کار خودش ادامه دهد یا آن که برای توجیه معاون جدید سیما هم که شده باید اصلاحات گسترده ای در برنامه اش به وجود آورد؟