1

کمتر از یک ماه بعد از انتشار پیش‌نویس درجه‌بندی فیلمها توسط سازمان سینمایی و متعاقب انتقادات سینماگران⇐دیوان عدالت اداری، حکم به توقف درجه‌بندی فیلمها، داد!⇐ با این حساب، فیلمهای درجه‌دار باید دوباره پروانه بگیرند؟

سینماروزان: ۲۱ شهریورماه امسال بود که سازمان سینمایی حسین انتظامی، پیش نویس دستورالعمل خود در باب درجه بندی فیلمهای سینمایی را منتشر کرد و به‌دنبال آن نیز گروهی که بسیاری از آنان ربطی به سینما نداشتند را به‌عنوان اعضای شورای درجه‌بندی فیلمها اعلام کرد.

حالا در روز ۲۰ مهر و کمتر از یک ماه بعد از آن ابلاغ و به دنبال اعتراضات سینماگران مختلف در محدودیت عجیب و غریبی که درجه‌بندی برای تماشای فیلمها به وجود آورده، سازمان سینمایی از لغو درجه‌بندی به‌دستور دیوان عدالت اداری خبر داده!

طبق اعلام سازمان سینمایی، دادستانی کل کشور درخواست ابطال دستورالعمل رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی را به دیوان عدالت اداری داده است و دیوان هم دستور توقف اجرای آن را صادر کرده است.

حالا و با ابطال اولیه دستورالعمل درجه‌بندی، مشخص نیست که تکلیف فیلمهای پروانه گرفته بادرجه از “رد خون” و “کلوپ همسران” گرفته تا “مردی بدون سایه” و و “شاه‌کش” و… چه خواهد شد؟؟؟ آیا مجددا پروانه بدون درجه برای این فیلمها صادر خواهد شد یا کلا جلوی اکران آنها گرفته خواهد شد؟؟؟