1

کلاهبرداری آشکار از علاقمندان موسیقی؟؟⇐”جیپسی کینگز” حضورش در ایران را تکذیب کرد!!!+عکس

سینماژورنال: طی روزهای گذشته دو شرکت «اکسیر نوین» به مدیریت محمدرضا خانزاده و «پرشیا فیلم» به مدیریت شاهرخ بحرالعلومی(فرزند ابراهیم بحرالعلومی منتقد و بازیگر مرحوم سینما) اقدام به برگزاری اجرای زنده یگ گروه موسیقی اسپانیایی کردند و در تبلیغات این کنسرت تمرکز زیادی بر حضور یک نوانده “جیپسی کینگز” در این کنسرت شد و حتی کار به جایی رسید که در شبکه های اجتماعی این کنسرت به نام کنسرت جیپسی کینگز معرفی شد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “فارس” معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی اقدامی بی سابقه سه سانس در دو روز (18، 21 و 23) و یک سانس فوق‌العاده دیگر را به این گروه در تالار وحدت تهران اختصاص داد!

اما واقعیت اینجا بود که این گروه کمترین ربطی به «جیپسی‌کینگز» نداشت و تنها حضور نوازنده ای به نام «پل ریه‌س» از اعضای سابق این گروه سبب ساز آن شد که بسیاری گمان کنند این گروه جیپسی کینگز است که به ایران آمده و بلیت‌های این اجرا  تا سقف 190 هزار تومان به فروش رفت.

نتیجه استعلام

قطعا پیدا کردن اعضای اصلی «جیپسی‌کینگز» کار دشواری نیست و با چند جستجوی ساده اینترنتی می‌توان تمام شجرنامه این گروه را بررسی کرد. از طرفی روز گذشته روزنامه شرق با مدیر برنامه‌های گروه «جیپسی‌کینگز» مکاتبه کرد که در پاسخی که از طریق ایمیل ارسال شده، چنین آمده است: «کنسرتی که اعلام شده است، نشان می دهد که مربوط به پل ریس، یکی از قدیمی ترین برادران و از خانواده ریس است. او عضو سابق جیپسی کینگز است، ولی الان دیگر با ما همکاری نمی کند».

از طرفی جالب این جاست که همزمان با اجرای فردی که خواننده اصلی جیپسی‌ها معرفی شد، گروه واقعی در «نیواورلئان» آمریکا کنسرت داشت! آیا معاونت هنری ارشاد که همکاری بی‌دریغی با دو شرکتی که به نام جیپسی کینگز کنسرت دادند، انجام داد، از این موضوع هم بی‌اطلاع بود؟ آیا مسولانی که تالار وحدت را تمام و کمال در اختیار این شرکت‌ها قرار داده، از این کلاهبرداری محرز بی‌اطلاع بوده‌اند؟

آیا هزینه بلیت بازگردانده خواهد شد؟

حال با محرز شدن سوءاستفاده تبلیغاتی از عنوان گروه و خواننده «جیپسی‌کینگز»، باید منتظر ماند و دید که آیا هزینه بلیت‌های تا سقف 190 هزار تومانی این اجرا به مردم باز خواهد گشت یا خیر. آیا معاونت هنری ارشاد برای اعتماد سازی و بازگشت اعتبار از دست رفته خود، اقدام به برخورد و بازگشت پول‌های مخاطبان خواهد کرد یا خیر؟

اما این موضوع برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد اردیبهشت سال گذشته نیز خبرهایی از حضور گروه «جیپسی‌کینگز» منتشر شد و مدیر وقت دفتر موسیقی نیز این خبر را تایید کرد اما در ادامه با پیگیری‌هایی که خبرنگاران انجام دادند مشخص شد که از گروه اصلی «جیپسی‌کینگز» خبری نیست و یک گروه دیگر تحت عنوان «جیپسی‌کینگز فمیلی» قصد اجرا در تهران را داشته‌اند!

حال با تمامی این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که واکنش دستگاه قضا نسبت به این کلاهبرداری چه خواهد بود؟

نیکلاس ریه س خواننده اصلی جیپسی کینگر
نیکلاس ریه س خواننده اصلی جیپسی کینگر
پاول ریه س نوازنده ای که سالهاست در جیپسی کینگز حضور ندارد
پل ریه‎س نوازنده ای که در جیپسی کینگز حضور ندارد