1

کجای #علفزار قیچی خورد؟⇐روایت کارگردان از کم و کیف ممیزی

سینماروزان: فیلم #علفزار با پخش خانه‌فیلم جزو آثار مورد توجه اکران تابستانی است و با وجود تحسین‌ها، پرسش‌هایی هم طرح شده درباره گنگی در برخی سکانس‌ها و بخصوص پایان‌بندی.

#کاظم_دانشی کارگردان فیلم درباره ممیزی به روزنامه جام‌جم گفت: به‌هرحال فیلم ما دچار ممیزی شد. هم قبل از اکران در جشنواره فجر و هم برای اکران عمومی که حدود یک دقیقه ممیزی خورد. 

این کارگردان تاکید کرد: سکانس پایانی مورد علاقه‌ام یک سکانس ۹ دقیقه‌ای بود که الان کاملا حذف شده.

دانشی افزود: بارها شنیده‌ام که منتقدان گفته‌اند پایان فیلم رها یا به نوعی ول شده و من کامل این نقد را قبول دارم. پایان‌بندی من در سناریو و اجرا اینی نبود که الان روی پرده سینما می‌بینید اما بالاخره چاره‌ای نداشتیم با وجود این #علف‌زار فروش خوبی در سالن‌های سینما دارد و جزو فیلم‌های پرفروش اجتماعی از ابتدای سال تاکنون بوده است.

دانشی با ردّ شایعات مرتبط با ممیزی بخش‌های مرتبط با آقازادگان بیان داشت: نه‌تنها از بابت پرداختن به آقازاده‌ها اعتراض یا توبیخی ندیدم بلکه بسیار هم مورد استقبال قرار گرفتم. واقعیت این است که فرهنگ آقازادگی دیگر بخشی از ادبیات سیاسی ــ اجتماعی کشور ما شده و هم حاکمیت و هم مردم با آقازاده‌هایی که از موقعیت و جایگاه پدران‌شان سوءاستفاده می‌کنند، آشنا هستند. حتی خیلی از متهمان پرونده‌های دادگاه‌های اقتصادی همین آقازاده‌ها هستند که دادگاه‌هایشان علنی هم برگزار می‌شود.

روایت کاظم دانشی کارگردان فیلم از ممیزی در فیلم علفزار
روایت کاظم دانشی کارگردان فیلم از ممیزی در فیلم علفزار

.