1

کاهش محسوس بلیت‌فروشی جشنواره فجر۴۱ به کدام دلیل است؟ اتفاقات اجتماعی یا اختلالات سمفا؟

سینماروزان/کیوان بهارلویی: بازار پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره فجر۴۱ به مانند سال‌های پیش داغ نبود.

سال گذشته در روز ابتدایی پیش فروش بلیت، بیش از صد هزار بلیت فروش رفت و خیلی زود ظرفیت پردیس‌های پرطرفدار مثل آزادی و کوروش سولداوت شد.

  امسال بعد از ۴۸ ساعت از آغاز بلیت فروشی، بعید است میزان بلیت‌های فروخته شده به پنجاه هزار هم رسیده باشد ضمن اینکه کاوش در پلن‌ سینماهای مختلف حکایت دارد از خالی بودن سالن بسیاری از فیلم‌ها و تازه بخش عمده‌ای از ظرفیت اشغال سینماها نیز یا مربوط به خریداران ارگانی است یا صاحبان آثار.

در چرایی رونق اندک بلیت‌فروشی فجر به غیر از اتفاقات اجتماعی اخیر باید به اختلالات سمفا و دردسرهای مخاطبان برای خرید اینترنتی اشاره کرد. هرچند رئیس آی‌تی جشنواره مدعی بلیت فروشی بر مدار بوده ولی واقعیت این است که از همان دقایق ابتدایی بلیت‌فروشی، سامانه ها دچار اختلال، کندی و سنگینی در دسترسی بودند که همین امر بسیاری از مخاطبان را بی‌خیال ابتیاع بلیت نمود.

در دورانی که سامانه‌هایی مانند دیجی‌کالا و اسنپ در کسری از دقیقه، کار مخاطب را راه می‌اندازند نمی‌توان انتظار داشت مخاطب برای یک خرید ساده بلیت، مدتها وقتش را تلف کند؛ این، مسأله‌ای است که برگزارکنندگان فجر باید درک می‌کردند.

کاهش محسوس در بلیت فروشی جشنواره از کجا ناشی شده؟
کاهش محسوس در بلیت فروشی جشنواره از کجا ناشی شده؟