1

#کاظم_راست‌گفتار کارگردان سینما متذکر شد: کمر بخش خصوصی شکسته!/سرمایه‌های مستقل توان رقابت با بریز و بپاش‌های ارگانی را ندارند!/ هنرمندان اصیل رمقی برای فعالیت ندارند!/نجات در گروِ قدرت گرفتن سینمای مستقل است!

سینماروزان/مجتبی احمدی: علیرغم جرقه های کوچکی که توسط بخش خصوصی زده میشود ولی مدتهاست بخش خصوصی سینمای ایران چندان فعال نیستند و به طور عام کمر بخش خصوصی شکسته است و دیگر فعالیت چندانی نمیکند.

کاظم راست‌گفتار کارگردان سینما و تلویزیون با بیان مطلب فوق به خبرگزاری برنا گفت: زمانی هنر به پویایی میرسد که تمام گروه های مختلف فیلم سازی مشغول فعالیت باشند و وقتی می بینند که یک سبک سینمایی مخاطبان زیادی جذب می‌کند طبیعتا استقبال میکنند و آنها نیز کار را ادامه میدهند ولی الان هم هزینه های تولید فیلم بالاست، هم شرایط رقابت فیلمسازهای مستقل بخش خصوصی دربرابر بریز و بپاش های ارگانی دشوار است و هم انبوه فیلم هایی که منتظر اکران هستند بسیار است و این موضوعات کنار هم بسیار ترسناک است.

کارگردان فیلم‌های چک و نقاب ادامه داد: الان ما تهیه‌کننده های زیادی داریم که سرمایه های محفوظی داشتند و در ساخت و تولید یک فیلم سرمایه گذاری کرده اند اما چون هیچ نتیجه ای دریافت نکرده و کارشان دیده نشده و به اکران نرسیده است، پس جرأت این را ندارند که مجددا فیلم تولید کنند.

این کارگردان باسابقه افزود: به دلیل دولتی بودن بخش اصلی سینمای ایران، بخش خصوصی چندان از منظر هنری تاثیر گذار نیست چون فضای رقابتی عادلانه فراهم نیست و ناگزیر بخش خصوصی به خاطر تجارت وارد این حوزه می شود.

کارگردان فیلم_سریال آشوب گفت: هنرمندان اصیل و افرادی که به صورت هنرمندانه و با عشق و علاقه وارد این عرصه شده اند دیگر رمقی برای فعالیت ندارند. بنابراین سینمای بدنه یا مستقل ناجی ما نخواهد بود زیرا هوش و حواس خود را از دست داده است و همینطور از نظر اقتصادی نیز توان ساختن فیلم نداریم اما اگر قرار باشد روزی سینما نجات داده شود می توان از سینمای مستقل کمک گرفت. نجات در گرو قدرت گرفتن سینمای مستقل است.

کاظم راست گفتار: کمر بخش خصوصی شکسته
کاظم راست گفتار: کمر بخش خصوصی شکسته