1

کاظم دانشی کارگردان فیلم بظاهر مستقل “علفزار” مطرح کرد⇐در مجموعه‌های مذهبی مانند سازمان اوج بودم!/ طی ۲ سال مدیر تولید مجموعه خانه داستانی اوج را برعهده داشتم!/زمانی مدیر اجرایی جشنواره چلچراغ و فیلم سماء متعلق به موسسه آوینی بودم!/ همین اکنون تهیه‌کنندگی برخی فیلم‌های کوتاه اوج را انجام می‌دهم!/در برخی مستندها دیده‌ام که رزمنده‌ای داریم که مست(!!) می‌جنگد و این مسئله خیلی جذاب(!!) است!

سینماروزان: خانواده‌ای کاملا مذهبی دارم و در مجموعه‌های مذهبی مانند سازمان هنری و رسانه‌ای اوج بودم و طی ۲ سال مدیر تولید مجموعه خانه داستانی این سازمان را برعهده داشتم.

کاظم دانشی کارگردان فیلم ظاهرا مستقل “علفزار” با بیان مطلب فوق به خبرگزاری ایلنا گفت: زمانی هم مدیر اجرایی جشنواره چلچراغ و فیلم سماء- منسوب به موسسه آوینی به مدیریت وقت مجتبی امینی-بوده‌ام. همین اکنون هم تهیه‌کنندگی برخی فیلم‌های کوتاه سازمان هنری و رسانه‌ای اوج را انجام می‌دهم.

دانشی افزود: همه این‌ها رزومه من است و همه نیز می‌دانند. از خودم تعریف نمی‌کنم اما «علف‌زار» را حاصل شجاعت می‌دانم. فیلم «علف‌زار» را زمانی ساختم که هیچ فردی را در قوه قضاییه نمی‌شناختم و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفتم. آن‌ها گفتند که معاون اجتماعی قوه قضاییه باید فیلمنامه بخواند و تایید کند. درنهایت مجوز فیلمنامه را به ما دادند و شروع به ساخت این پروژه کردیم.

کاظم دانشی که سیمرغ فیلمنامه را از جشنواره فجر چهلم را گرفته به ایلنا گفت: متاسفانه بسیاری از فیلم‌های دفاع مقدس، از جنگ تنها انفجار را به تصویر می‌کشند اما اگر من بخواهم فیلمی در این ژانر بسازم، بیگ پروداکشن ندارد و تنها یک سکانس تیراندازی نشان می‌دهم. انسان برای من بسیار مهم است و اینکه فردی را در موقعیتی قرار دهم و واکنش آن را نشان دهم، برای من مهم است. در برخی مستندها دیده‌ام که رزمنده‌ای داریم که مست(!) می‌جنگد و این مسئله خیلی جذاب(!) است. در واقع می‌خواهم بگویم که نباید همه کاراکترها را یک جور نشان دهیم و آدم‌ها با هم تفاوت دارند. این را بگویم که همه کارها از نظرم ارزشی هستند. 

کاظم دانشی کارگردان فیلم علفزار از همکاری با اوج می گوید
کاظم دانشی کارگردان فیلم علفزار از همکاری با اوج می گوید