1

کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما مقرر کرد⇐ فقط دو فیلم جدید با بازگشایی مجدد سینماها روی پرده می‌روند!/این دو فیلم قادرند تا سه هفته بدون محاسبه کف فروش، روی پرده بمانند/این دو فیلم در پردیس‌های پنج و هفت سالنه باید سه و چهار سالن مستقل داشته باشند+پرداخت ۲۰۰میلیون وام بلاعوض به هر دو فیلم

 

سینماروزان: نهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما با حضور رییس سازمان سینمایی و اعضای شورای صنفی نمایش برگزار شد.

در این جلسه امتیازاتی برای دو فیلم جدیدی که بناست بعد از بازگشایی سینماها روی پرده بروند، تعیین شد.

اول. دو فیلم جدید اکران در تهران در پردیس‌های هفت سالن به بالا در چهار سالن و در شهرستان‌ها پردیس‌های پنج سالن به بالا در سه سالن اجازه اکران داشته باشند.

دوم. برای دو فیلم جدید اکران، تا سه هفته، کف فروش محاسبه نمی‌شود و اگر در این اکران شرایط مناسبی از نظر استقبال به وجود نیامد امکان اکران دوم در زمانی دیگر فراهم باشد.

سوم. افزایش وام در نظر گرفته شده از دیگر امتیازات درنظر گرفته شده برای دو فیلم جدید اکران است که مصوب شد ۲۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض به همراه ۳۰۰ میلیون تومان وام چهار درصدی برای این دو فیلم درنظر گرفته شود. پیش از این نیز ۶۰ میلیون تومان جهت تبلیغات فیلم‌های اولین اکران سال ۹۹ درنظر گرفته شده بود.