1

کارگردان یک فیلم روی پرده بیان کرد⇐اگر حرف از باز ماندن سینما زدیم، فیلم خود را هم اکران کردیم تا به حرفمان عمل کنیم!/ برخی از مدعیان در ظاهر سینما را دوست دارند ولی جیب خود را بیشتر دوست دارند!/فیلم‌هایشان را کنار گذاشته‌اند و اکران‌ نمی‌کنند مبادا یک ریال ضرر کنند!/روسیاهی این روزها برای افرادی خواهد ماند که فیلم‌های بفروش ساختند و اکران نکردند!

سینماروزان: کارگردانی که راضی شده فیلمش را در روزهای کرونازده اکران کند به انتقاد از مدعیانی پرداخت که رانتهای سینما نصیبشان میشود ولی در روزهایی که سینما نیازمند فیلم جدید است، فیلمی اکران نمی کنند.

هادی حاجتمند کارگردان فیلم “مدیترانه” به خبرگزاری ایسنا گفت: در این روزهایی که برخی مدعیان به ظاهر دوستان سینما هستند، اما بیش از آن‌که سینما را دوست داشته باشند جیب خود را بیشتر دوست دارند؛ فیلم‌هایشان را کنار گذاشته‌اند و اکران‌ نمی‌کنند و به این واسطه چراغ سینما درحال خاموش شدن است و مردم با تنوع کمتری از محصول در سینما مواجه هستند، “مدیترانه” را اکران کردیم تا به اندازه خود سهمی در روشن ماندن چراغ سینما داشته باشیم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: اکنون در حال تسویه برخی از بدهی‌های فیلم با وام، قسط و قرض هستیم و امید داریم که با فروش در اکران آنلاین بتوانیم بدهی‌های خود را رفع کنیم، اما ترجیح می‌دهیم که مردانه حرف بزنیم و اگر حرف از باز ماندن دَر صنعت سینما و چراغ آپارات سینما زدیم، فیلم خود را هم اکران کردیم تا به حرفمان عمل کنیم. روسیاهی این روزها برای افرادی که به قول خودشان فیلم‌های بفروش ساختند و آن‌ها را در کشو گذاشته‌اند خواهد ماند که کنار سینما نماندند.

حاجتمند در رابطه با تأثیرات تعطیلی سینماها در هنگام تغییر وضعیت کرونا در شهرها، تصریح کرد: دو قشر مخاطب سینما وجود دارد؛ یک قشر مخاطب ثابت سینما است که مدام در حال جست‌وجوی فیلم‌های جدید است و با هر فیلم جدیدی به سینما می‌رود و قشر دیگر، مردمی هستند که باید تلاش کنیم آنان را به سینما بازگردانیم. متأسفانه فیلم‌هایی که به اسم هنری مخاطب را فراری می‌دهد و فیلم‌های زردی که مخاطب خود را دارد، باعث شده است که بخشی از مردم با سینما قهر باشند و آن بخش از مردم نمی‌دانند که فعالیت سینما به چه صورت است. آن‌ها کلاً تصور می‌کردند که سینما به دلیل شیوع کرونا تعطیل است و هنگامی که اعلام کردیم که فیلم خود را می‌خواهیم اکران کنیم، برایشان جالب بود که متوجه شدند سینما باز است‌.

حاجتمند ادامه داد: سینما یک نیاز ثانویه است و هر موقع که مردم حالشان خوب باشد، جیبشان پول داشته باشد و خیالشان راحت باشد به سینما می‌روند و در غیر این صورت نمی‌روند و اکنون هیچ‌کدام از این موارد برای مردم وجود ندارد. همچنین هر خانواده‌ای که یک کرونایی در آن وجود داشته باشد یقیناً رفت‌وآمدهای اجتماعی خود را کم می‌کند و به سینما هم نمی‌رود، اما این موضوعات دلیلی نمی‌شود که من فیلمم را اکران نکنم، بلکه آن کسی که فیلمش را در این روزها اکران نکرده رفیق نامرد سینما است و حال سینما را درک نکرده است.