1

کارگردان یک‌ فیلم روی پرده مطرح کرد ⇐از دیگران بپرسید که چرا عاشقانه‌های مدافعان حرم را مصور نمی‌کنند؟/با فیلترهای کدر یا پرزرق و برق نمی‌توان درباره واقعیات، فیلم ساخت!/چرا درباره آدم‌های باغیرت اجتماع، فیلم نمی‌سازند؟

سینماروزان/مهدیار حسن‌پور: “مدیترانه” با مضمونی عاشقانه حول زندگی مدافعان حرم روی پرده رفته و در وضعیت نیمه‌تعطیل سینماها، گیشه متوسطی داشته است.

هادی حاجتمند کارگردان “مدیترانه” درباره چرایی روایت یک‌ داستان عاشقانه از مدافعان حرم به خبرگزاری میزان گفت: شاید بهتر باشد از دیگران پرسیده شود که چرا بقیه سراغ ساخت فیلمی چون «مدیترانه» و با سوژه‌ای عاشقانه و انسانی حول مدافعان حرم نمی‌روند؟

این کارگردان ادامه داد: سینمای ایران در این بخش دستآورد زیادی ندارد. در کنار همه واقعیت‌های اجتماعی و تلخی که موضوع فیلم‌های مختلفی قرار گرفته است در سرزمین خودمان آدم‌های باغیرتی داریم که از شرف و ناموس مملکتمان دفاع می‌کنند و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت ولی نمی‌دانیم چرا درباره این آدم‌ها کمتر فیلم ساخته شده؟

حاجتمند تاکید کرد:  آدم‌هایی که در “مدیترانه” مصور شدند، متعلق به دهه ۶۰ نیستند و در همین دهه ۹۰ در کنار ما زیست داشتند. من این آدم‌ها را دیدم و تصور می‌کردم بیشتر از این‌ها در سینمای ما دیده خواهند شد، اما متوجه شدم فیلتری کدر یا پر زرق و برق جلوی چشمان برخی کارگردانان ما قرار گرفته و همین فیلتر این اجازه را نمی‌دهد که در این مورد فیلم بسازند و واقعیت‌ها را ببینند.

هادی حاجتمند+مهراوه شریفی‌نیا+پشت صحنه فیلم مدیترانه
هادی حاجتمند+مهراوه شریفی‌نیا+پشت صحنه فیلم مدیترانه

این کارگردان که ساخت فیلم جنگی «اشنوگل» را در کارنامه دارد، تصریح کرد: من به اندازه خودم به این آدم‌های شریف و از جان گذشته پرداختم و ادعای بی غلط بودن ندارم و مشق بی‌غلط هم ننوشتم، ولی امیدوارم که در آینده بهتر و بی‌غلط‌تر درباره تمام واقعیات جامعه فیلم بسازیم.

حاجتمند با اشاره به تاثیر کرونا بر اکران فیلم‌ها عنوان کرد: شیوع کرونا برای همه صنایع کشور محدودیت ایجاد کرده و یکی از صنعت‌های فرهنگی کشور ما سینما هم تحت تاثیر آن قرار گرفته است و آسیب آن را هم خورده است. ما در روزهای کرونایی کنار مردم هستیم و خداراشکر سینماها پروتکل‌های بهداشتی را داخل سالن‌های نمایش رعایت می‌کنند و الحمدالله سینماها کامل بسته نشده و مردم امکان دیدن فیلم بر پرده عریض سینما را دارند. ما در همین فضا از مردم دعوت کردیم «مدیترانه» را ببینند و امیدوارم به نسبت شرایط کرونایی و سخت این روزها اتفاقات خوب و در شانی برای این فیلم بیفتد.