1

کارگردان یکی از آثار حذف‌شدۀ جشنواره که سرمایه‌گذارش مشاور جشنواره بوده است⇐خدا را شکر که سرمایه‌گذارمان برای ورود فیلم به جشنواره لابی نکرد

سینماژورنال: احسان عبدی‌پور کارگردان جوان سینمای ایران که سه سال قبل و با ساخت “تنهای تنهای تنها” و حضور در بخش فیلم اولیهای جشنواره سی و یکم فجر توجهات را به خود جلب کرده بود امسال فیلمی با عنوان “آه ای عبدالحلیم” را ساخته و به دبیرخانه جشنواره ارائه داد؛ فیلمی که هیأت انتخاب آن را به بخش مسابقه راه نداد.

به گزارش سینماژورنال نکته جالب درباره “آه ای عبدالحلیم” سرمایه گذار آن مهتاب کرامتی است که امسال به عنوان مشاور دبیرخانه جشنواره فیلم فجر هم فعالیت می‌کند.

بسیاری گمان می‌کردند به واسطه حضور کرامتی هم که شده این فیلم به جشنواره راه می یابد اما در نهایت این اتفاق نیفتاد تا برای معدود دفعات هم که شده ارجحیت ضوابط بر روابط را شاهد باشیم.

می دانستم مهتاب کرامتی اهل لابی گری نیست

عبدی‌پور در گفتگو با سینماژورنال درباره اینکه آیا انتظار نداشت که مهتاب کرامتی برای ورود اثرش به جشنواره لابی کند بیان داشت: نه، با شناختی که از ایشان داشتم می دانستم شخصیتی نیست که بخواهد از عنوان خود سوءاستفاده کند و چه بهتر که اصلا به این ماجرا ورود نکرد.

خداراشکر که مهتاب کرامتی برای ورود فیلم ما به جشنواره لابی نکرد

وی ادامه داد: خداراشکر که مهتاب کرامتی برای ورود فیلم ما به جشنواره لابی نکرد و اگر هم میکرد اصلا به دلم نمی چسبید چون یک عمر باید این انگ را تحمل می کردم که فیلم فلانی به واسطه سرمایه گذارش وارد جشنواره شده است.

این هم برآمده از بی‌کسی ماست

این کارگردان جوان در پاسخ به این پرسش که چرا هیأت انتخاب فیلمش را نپذیرفته به سینماژورنال گفت: خروجی “آه ای عبدالحلیم” نسبتا خوب است اما فکر می‌کنم این هم برآمده از بی‌کسی ماست و اینکه مستقل در سینما فعالیت می‌کنیم.

“پاپ” چندین اصلاحیه خورده

احسان عبدی پور بعد از “تنهای تنهای تنها” هم فیلمی به نام “پاپ” ساخته بود که آن فیلم هم نه توانست وارد جشنواره شود و نه اکران شود. عبدی‌پور درباره وضعیت آن فیلم و امتداد آن تا “آه ای عبدالحلیم” اظهار داشت: “پاپ” چندین اصلاحیه خورده است و بعد از انجام اصلاحیه ها انشاءا.. پروانه نمایش می گیرد و اکران خواهد شد. در اکران عمومی است که عیار فیلم محک می خورد.

بالاخره “آه ای عبدالحلیم” دیده خواهد شد

وی ادامه داد: بالاخره “آه ای عبدالحلیم”  در اکران رسمی یا در بخش “خارج از مسابقه” جشنواره دیده خواهد شد و مخاطبان سینما آن را خواهند دید و آن گاه است که می توان با ریزبینی بهتری درباره کیفیت کار حرف زد و از این گفت که لایق حضور در بخش مسابقه جشنواره بوده ایم یا نه.

روزهای کسالت بار سی سالگی

به گزارش سینماژورنال مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، رضا یزدانی، سوگل قلاتیان و حمزه مقدم بازیگران “آه ای عبدالحلیم” هستند.

این فیلم داستان فائز، مسيح، آتنا و حمزه را روایت می‌کند که روزهاي كسالت بار و خموده ي حواليِ سي سالگي شان را پشت سر ميگذارند.

ورود شيرزاد كه پنج سال است زندگي اش را روي دريا و درون كشتي ميگذراند، همراه با يك كشتي فرانسوي، اتفاقي و ناخواسته، ريتم زندگي شان را عوض می کند.يكباره چشم باز مي كنند، تا ميانه  يك بازي غريب ايستاده اند. حالا مي خواهند از زندگي كام بگيرند و عقده هايشان را نابود كنند.

طهورا ابوالقاسمی تهیه کننده فیلم بوده است و مهتاب کرامتی نیز به عنوان شریک تولید کنار وی بوده است.

احسان عبدی پور
احسان عبدی پور