1

کارگردان “پادری” که عضو شورای پروانه نمایش هم هست⇐فیلم کاهانی از ابتدا تا انتها مشکل دارد

سینماژورنال: تازه ترین فیلم عبدالرضا کاهانی با عنوان “ارادتمند نازنین بهاره تینا” از جمله آثار بحث برانگیز روزهای اخیر بوده است چراکه شورای پروانه نمایش اداره نظارت این فیلم را کاملا توقیف کرده است و حتی اعمال اصلاحات برای رفع مشکل فیلم را هم منتفی دانسته است.

به گزارش سینماژورنال محمدحسین لطیفی کارگردانی که این شبها سریال نه چندان پرمخاطب “پادری” را روی آنتن دارد و البته در شورای پروانه نمایش هم عضو است به تازگی در گفتگویی با “فیلم نت” به صراحت از این گفته که فیلم کاهانی از ابتدا تا انتها مشکل دارد.

عدم صدور پروانه نمایش نظر تمامی اعضای شوراست

محمدحسین لطیفی در پاسخ به این سوال که آیا اکران فیلم جدید عبدالرضا کاهانی به نام «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» منتفی است؟ گفت: عدم صدور پروانه نمایش برای این فیلم نظر همه اعضای شورای پروانه نمایش است، البته همه در این شورا دوست دارند که این اتفاق رخ ندهد و هیچ فردی در این شورا وجود ندارد که علاقمند به توقیف فیلمی باشد و همیشه به دنبال اصلاح هستند، ولی در مورد فیلم آقای کاهانی جمع نظرات این است که امکان اصلاح برای این فیلم وجود ندارد.

فیلم از ابتدا تا پایان مشکل دارد

وی در پاسخ به این سوال که هیچ راهی برای اصلاح فیلم وجود ندارد؟ گفت: کل چیزی که در فیلم است یعنی سوژه فیلم از ابتدا تا پایان مشکل دارد، البته من به عقاید و نوع ساخت فیلم ها احترام می گذارم، ولی اگر کاری از دستم بر‌می‌آمد بعنوان یک هم‌صنف مطمئن باشید که انجام می دادم و از فیلم دفاع می کردم، ولی احساس می کنم نمی توانستم کاری کنم و ابزاری برای دفاع از فیلم «ارادتمند نازنین بهار تینا» نداشتم.

شاید کاهانی راهی برای اکران فیلم پیدا کرد

این عضو شورای پروانه نمایش در پاسخ به این سوال که آیا آقای کاهانی اعتراضی به شورا داشته اند یا خیر؟ گفت: احتمالا اعتراض کرده اند و شاید راهی برای اکران فیلم پیدا کنند، ولی در این لحظه نظر همه دوستان در این شورا عدم اکران این فیلم است.

محمدحسین لطیفی
محمدحسین لطیفی