1

کارگردان “پادری” فیلم زندگی حافظ یک‌شبه قرآن را می‌سازد

سینماژورنال: محمدحسین لطیفی کارگردانی که در سالهای اخیر در تلویزیون پرکار شده و  سریالهایی مختلف از “نردبام آسمان” و “زمانی برای عاشقی” تا “تنهایی لیلا”، “دودکش۱” و “پادری” را ساخته است اخیرا نامش به عنوان کارگردان اقتباسی از رمان  «از عشقاباد تا عشق‌آباد» معرفی شد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال اخیرا نیز مدیر شبکه قرآن خبر از آن داده که لطیفی بناست یک فیلم زندگینامه ای با محوریت یک حافظ قرآن بسازد.

این حافظ قرآن کربلایی کاظم ساروقی نام دارد که یک شبه حافظ کل قرآن شده است.

محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن در حاشیه نشست خبری “طرح 1450 ” با اعلام این خبر گفت: فیلمنامه‌ای توسط آقای محمدحسین لطیفی به دست ما رسیده که درباره زندگینامه کربلایی کاظم ساروقی است. این فرد کسی بوده که به اذن الهی و با وجود بی‌سوادی یک شبه حافظ کل  قرآن شده است از این رو ساخت این فیلم به عنوان اولین پروژه در دستور کار شبکه قرآن قرار دارد.

این مدیر از تولید فیلم و سریال در این شبکه خبر داد و گفت: در دوره مدیریتی پیش از من بحث فیلم و سریال از شبکه قران حذف شد اما با تلاشی که در این زمینه انجام شده قرار است بحث فیلم و سریال در شبکه رونق بگیرد و حتی طرح‌های مختلفی برای تولید فیلم و سریال به دست ما رسیده است.

وی افزود: برای تولید فیلم و سریال در شبکه نیاز است در ساختار شبکه قرآن و معارف سیما تجدید نظر شود و باید بخش فیلم و سریال به جدول پخش افزوده شود.