1

کارگردان #معمای_شاه مترصد تولید پروژه‌ای عاشورایی با زبان انگلیسی!

سینماروزان/سعیده مرادی: محمدرضا ورزی کارگردان سریال معمای شاه از علاقه خود برای ساخت یک فیلم سینمایی مرتبط با عاشورا سخن گفت. ورزی قصد دارد نسخه سینمایی تلفیلم #ستاره_خضرا را بسازد با محوریت زندگی راهبی نصرانی که یک شبانه‌روز را با سر مبارک امام حسین(ع) سپری می‌کند و به‌واسطه کراماتی که می‌بیند، مسلمان می‌شود.

محمدرضا ورزي به روزنامه همشهری گفت: دوست دارم «ستاره خضرا» را به فیلم سینمایی تبدیل کنم و آن را به زبان انگلیسی برای مخاطبان گسترده‌تر بسازم. علاقه‌مند هستم این ماجرا را در قالب فیلم سینمایی برای مخاطبان خارجی بسازم تا دیگران نیز با مفاهیم دین اسلام و ماجرای امام حسین‌(ع) آشنا شوند.

ورزی ادامه داد: فیلمنامه این فیلم سینمایی را نیز نوشته‌ام و باید ببینم چه آینده‌ای برای آن رقم خواهد خورد اما امیدوارم بتوانم آن را به مرحله تولید برسانم.

ورزی افزود: از هر گوشه کربلا می‌توان فیلم و سریال ساخت و آثار خوبی ارائه کرد اما هیچ اقدام اساسی در این زمینه نمی‌شود و فیلم‌های «سفیر» و «روز واقعه» تنها کارهای سینمایی فاخر درباره حادثه کربلا در این ۴۲ سال است.

این کارگردان گفت: هیچ حمایتی از سازندگان اینگونه فیلم‌ها نمی‌شود. من هم‌اکنون داستان «ستاره خضرا» را در قالب فیلم سینمایی نوشته‌ام اما چه‌کسی می‌آید از آن حمایت و سرمایه‌گذاری کند. البته بودجه هم عامل تأثیرگذاری در تولید این فیلم‌هاست. بودجه حتما نباید کلان باشد. بلکه با هزینه و برآورد منطقی تولید این فیلم‌ها امکان‌پذیر است.

محمدرضا ورزي به دنبال تولید یک فیلم عاشورایی
محمدرضا ورزي به دنبال تولید یک فیلم عاشورایی