1

کارگردان “معمای شاه” به‌دنبال ارائه فیلمی از سوسن تسلیمی در جشنواره فجر!!!

سینماروزان: محمدرضا ورزی کارگردان سریال “معمای شاه” به‌دنبال ارائه نسخه سینمایی “سربداران”محمدعلی نجفی با بازی سوسن تسلیمی در جشنواره فجر امسال است!

به گزارش سینماروزان اینکه محصولات خاطره‌ساز سینما و تلویزیون، پالایش شوند تا نسخه‌هایی قابل اعتماد برای آیندگان باقی بماند خیلی هم خوب است ولی اینکه چرا به جای کارگردان “سربداران”، یک کارگردان دیگر پالایش و سپس مونتاژ سینمایی(!) را انجام داده، جای پرسش است؟؟

محمدرضا ورزی درباره چرایی این امر به خبرگزاری ایسنا توضیح داد: این کار خودجوش(!) و به درخواست خودم بوده است. سریال قدیمی و موفق «سربداران» ـ ساخته استاد محمدعلی نجفی ـ را مونتاژ سینمایی کرده‌ام. من در سال‌های خیلی دور و اوایل دهه شصت که این سریال پخش می‌شد، از طریق ویدیو این سریال را ضبط و تماشا می‌کردم. به خود استاد نجفی هم عرض کردم که «سربداران» شما برای نسل ما یک دانشگاه بود.

سوسن تسلیمی+سربداران
سوسن تسلیمی+سربداران

او ادامه داد: به شبکه یک سیما درخواست دادم که اجازه دهند من سریال «سربداران» را با نگاه نسل خودم و با اجازه سازنده‌اش استاد نجفی یک مونتاژ سینمایی بزنم. این کار را انجام دادم و حدود ۹۲ دقیقه شد. کار جذابی از آب درآمد. مدیر محترم شبکه یک پس از تماشا ابراز رضایت کردند. بنا بود که مراسم رونمایی از نسخه سینمایی «سربداران» با حضور کارگردان و دست اندرکارانی که در قید حیات هستند، برگزار شود اما کرونا شرایط را سخت کرد. قرار است که ان شاءالله در فرصتی، این نسخه رونمایی و پخش شود.

محمدرضا ورزی پیشنهاد داد: نظر من این است که اگر می‌شود در جشنواره فجر امسال به عنوان یک بخش جنبی و حاشیه‌ای، نسخه تهیه شده سینمایی از «سربداران» اکران شود. در این اثر، بازی درخشان و مانای استاد علی نصیریان در مقطع میانسالی در نقش قاضی شارح به تمامی توجه مخاطب را به خود جلب می کند. همچنین بازی خوب خانم سوسن تسلیمی و مرحوم محمد علی کشاورز حقیقتا قابل تحسین است. حتی موسیقی به یادماندنی استاد فرهاد فخرالدینی یادآور خلق اثری ماندگار در تاریخ رسانه ملی است. سریال «سربداران» با همت آرشیو مرکزی سازمان صداوسیما مجددا با کیفیت و اتانولاژ فوق العاده ای اسکن شده است.