1

کارگردان “عصر یخبندان” درام اجتماعی “پارازیت” را می‌نویسد/آیا این فیلمنامه مرتبط است با پارازیت‌های ماهواره‌ای؟/مصطفی کیایی پاسخ می‌دهد

سینماژورنال: مصطفی کیایی کارگردان جوان و خوش ذوق سینما که در سالهای اخیر با ساخت آثاری چون “خط ویژه” و “ضدگلوله” توانسته در اکران هم وضعیت مثبتی را تجربه کند مشغول کار بر روی تازه ترین فیلمنامه خویش “پارازیت” است.

مصطفی کیایی درباره زمان به پایان رسیدن این فیلمنامه به سینماژورنال می گوید: وسواس زیادی برای نگارش فیلمنامه دارم و برای همین نمی توانم به طور قطعی تعیین کنم که فیلمنامه نهایی چه زمانی آماده میشود. ممکن است کار ده روز دیگر تمام شود یا شاید هم ممکن است یک ماه دیگر به اتمام برسد.

منتظرم نسخه ای خوب از فیلمنامه آماده شود

وی ادامه می دهد: بر همین اساس تعیین زمان کلید خوردن فیلم هم معلوم نیست چون باید صبر کنم تا نسخه ای خوب از فیلمنامه آماده شود تا آن هنگام کار کلید بخورد.

این عنوان صرفا برای رد گم کردن است

مصطفی کیایی که درام “عصر یخبندان” را آماده اکران دارد پیرامون اینکه آیا “پارازیت” همان طور که از نامش برمی آید مرتبط است با پارازیتهای ماهواره ای و تاثیر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بر زندگی ایرانیان به سینماژورنال بیان می دارد: ارتباط زیادی میان “پارازیت” و مقولات مذکور وجود ندارد.

وی درباره اینکه چقدر از انتخاب نام “پارازیت” برای رد گم کردن جهت پرداختن به سوژه اصلی بوده می گوید: شاید بهتر باشد بگوییم این عنوان صرفا برای رد گم کردن است و بطور مستقیم با ماهواره کاری نداریم.

“پارازیت” یک درام اجتماعی است

کیایی در توضیح وضعیت داستانی “پارازیت” بیان می کند: همین قدر بدانید که این فیلم هم به مانند کارهای قبلی ام درام اجتماعی است و در بطن جامعه می گذرد.

اینکه تهیه کنندگی “پارازیت” را منصور لشکری قوچانی تهیه کننده دو کار اخیر او برعهده خواهد داشت یا شخصی دیگر پرسش بعدی سینماژورنال از کیایی بود و او نیز در پاسخ به این پرسش می گوید: تا فیلمنامه تمام نشده تصمیم گیری درباره یافتن تهیه کننده اشتباه محض است.

پارازیت
نمایی از روی جلد فیلمنامه “پارازیت” نوشته مصطفی کیایی