1

کارگردان “شهرزاد”یک رمان عامه‌پسند را سینمایی می‌کند⇔به تهیه‌کنندگی مشترک علی معلم و تهیه‌کننده “شهرزاد” 

سینماژورنال: حسن فتحی کارگردان سریال “شهرزاد” دوازده سال بعد از همکاری با علی معلم و تولید کمدی “ازدواج به سبک ایرونی” بناست بار دیگر به تهیه کنندگی وی فیلم بسازد.

به گزارش سینماژورنال نام پروژه جدید این دو نفر “کنتس سلما” نام دارد که گویا اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته فریده گلبو که از جمله نویسندگان متعلق به ادبیات عامه‌پسند است و هم‌رده فریده رحیمی و م.مودب‌پور.

تهیه کننده “شهرزاد” هم هست

سیدمحمد امامی تهیه کننده ای که سریال “شهرزاد” را با سرمایه گذاری محمدهادی رضوی داماد معاون اجرایی رییس دولت یازدهم تولید کرده بود شریک علی معلم در تولید “کنتِس سلما” است.

علی معلم با اعلام این خبر به “ایسنا” گفت: این فیلم براساس رمان معروفی با همین اسم نوشته فریده گلبو از نویسندگان رمان‌های جذاب ساخته می‌شود که دو، سه سالی است برای ساخت آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

فیلمبرداری در دو کشور

وی ادامه داد: دو نسخه فیلمنامه از این رمان توسط حسن فتحی و مینو فرشچی نوشته شده که هم اکنون بازنویسی نهایی توسط فتحی انجام می‌شود و امیدواریم با آغاز مراحل تولید در نیمه اول امسال فیلمبرداری را آغاز کنیم.

معلم درباره بار داستانی اثر گفت:‌ «کنتس سلما» به زندگی پرفراز و نشیب یک دختر جوان می‌پردازد که قرار است علاوه بر ایران، فیلمبرداری آن در کشور دیگری نیز انجام شود.

گفته می‌شود حسن فتحی قرار است فیلم جدیدش را قبل از تولید فصل دوم «شهرزاد» مقابل دوربین ببرد.