1

کارگردان سریال “شرم” در توجیه غم‌آلود بودن اثرش⇐این فضایی است که الان بدان نیاز دارم!!/ دوست دارم غمگین باشم!!/این سریال به غمگین بودن من کمک می‌کند و من نیز از آن استقبال می‌کنم!!/ حوصله شنیدن جوک و خندیدن ندارم!!

سینماروزان: بالا بودن دوز غم‌آلودی سریال روی آنتن “شرم” و گرفتاری‌هایی که آدم‌های سریال را در برگرفته موجب شده احمد کاوری کارگردان این سریال، مخاطب چرایی این حجم بالای غم قرار گیرد.

به گزارش سینماروزان احمد کاوری به روزنامه فرهیختگان گفت: احساس می‌کنم از نظر روانی درست است که تلطیف کردن روحیه آدم‌ها می‌تواند خوب باشد ولی همراهی‌های آدم‌ها در فضای غمناک با غم بیشتر است و در فضای شادی با شادی همراهی بیشتری دارند.

کاوری ادامه داد: در این فضا مدیر شبکه بر چه مبنا یا بر چه سیاستی این کار را کرده و این سریال را روی آنتن فرستاده را جوابگو نیستم و خود ایشان باید نظراتش را بیان کنند ولی احساس می‌کنم بازخوردی که از پخش سریال دارم نشان می‌دهد زمان مناسبی پخش شده است. این ناراحتی برای مردم وجود دارد.

کاوری که سابقه ساخت آثاری خوش‌ساخت همچون “نفوذی” و “خودزنی” را دارد، افزود: این فضایی است که الان من نیز بدان نیاز دارم و دوست دارم غمگین باشم. این سریال به غمگین بودن من کمک می‌کند و من نیز از آن استقبال می‌کنم. الان حوصله شنیدن جوک در این شرایط و خندیدن ندارم و احساس می‌کنم این سریال کار خود را انجام می‌دهد.

کارگردان سریال “شرم” تاکید کرد: روز اولی که کار ساخته شد فضای ذهنی مخاطب جامعه مانند الان نبود ولی قصه‌ای بود که کار کردیم، اگر غمناک بوده توانستیم این غم را به‌گونه‌ای تقویت کنیم. اگر احساساتی برمی‌انگیزد این احساس را تقویت کنیم و بقیه عوامل هم همراه من بودند و اگر قرار بود فضای مفرحی داشته باشد من موظف هستم این فضا را به شکل سالم برای مخاطب تصویر کنم تا بتواند لذت ببرد. قصه فضای غمباری دارد و اینکه می‌خواهیم در چه زمانی آن را پخش کنیم سیاست‌هایی است که وجود دارد و من از آن بی‌اطلاع هستم.