1

کارگردان “سربداران”: مردم مهمانی رفتن‌شان را هم با پخش سریالهای ماهواره‌ای هماهنگ می‌کنند

سینماژورنال: محمدعلی نجفی کارگردان سریال خاطره انگیز “سربداران” هرچند بعد از آن سریال هم فیلمهایی چون “گزارش یک قتل”، “پرستار شب” و “عشق طاهر” را کارگردانی کرد اما همچنان بواسطه همان سریال دهه شصتی است که شناخته می شود.

به گزارش سینماژورنال کارگردان “سربداران” در تازه ترین گفتگوی خود نکته جالب و البته دردناکی را درباره اثرگذاری فراوان سریالهای ماهواره ای بر زندگی مردم بیان کرده است.

مردم حتی در شهرستانها زندگی خود را با برنامه های ماهواره ای هماهنگ می کردند

محمدعلی نجفی که با بهناز شیربانی در “شرق” گفتگو می کرده است با اشاره به تجربه خودش بیان می کند: خودم شاهد این موضوع بودم که بسیاری از مردم حتی در شهرستان‌ها برنامه‌های میهمانی‌رفتن‌شان را با پخش سریال‌های ماهواره هماهنگ می‌کردند که زمانی قبل یا بعد از پخش سریال به برنامه‌های عادی زندگی‌شان برسند و مدام درباره موضوع سریال با هم صحبت می‌کردند.

وی ادامه می دهد: این یعنی نفوذ هرچه بیشتر این سریال‌ها بین مردم. طبعا با این شرایط ما نیازمند کارشناسی بیشتری روی محتوای برنامه‌های تلویزیون هستیم تا روی برنامه‌هایی که اساسا مساله مردم نیست، هزینه نکنیم.

به دنبال ساخت “قلعه الموت” بودم که معلوم نیست موافقت میشود یا خیر

نجفی در پاسخ به این پرسش که خودش تا چه میزان حاضر است در شرایطی که تلویزیون شرایط مالی خوبی را سپری نمی‌کند با این رسانه همکاری کند؟ می‌گوید: در صورتی که مسایل فرهنگی و هنری برای دوستان اولویت پیدا کند، حاضرم کار کنم.

وی می افزاید: هرچند تلاش کرده‌ام سریال«قلعه ‌الموت» که موضوعی جذاب درباره بخشی از تاریخ ماست و می‌تواند برای مردم جذاب باشد را بسازم، اما هنوز شرایطش فراهم نشده است و نمی‌دانم آیا با ساخت آن موافقت می‌شود یا خیر؟