1

کارگردان زن ایرانی رمان پرفروش فرانسوی را فیلم می‌کند/بازیگر “پالپ فیکشن” و “بیل را بکش” یکی از نقشهای اصلی را ایفا خواهد کرد+عکس

سینماژورنال: مرجان ساتراپی کارگردان زن ایرانی مقیم پاریس که بیش از هر چیز به خاطر ساخت انیمیشن “پرسپولیس” شناخته می‌شود تازه ترین فیلمش را با اقتباس از یک رمان پرفروش می‌سازد.

به گزارش سینماژورنال این رمان “سفر خارق العاده مرتاضی که در یک جالباسی به دام می‌افتد” نام دارد که توسط نویسنده ای فرانسوی به نام “رومن پوئرتولاس” نگاشته شده است.

این رمان که زمینه ای کمدی-فکاهی دارد داستان مرتاضی هندو و به نام “آجاتاشاترو اوقاش راثود” را روایت می‌کند که در راجستان هند به شعبده بازی روزگار می‌گذراند. تصمیم او برای سفر به فرانسه و خرید یک تختخواب پوشیده از سوزن است که سرنوشتی متفاوت را برایش رقم می زند؛ از یک طرف  آشنایی اش با زنی به نام “ماری” و از سوی دیگر برخورد با یک راننده تاکسی به نام “گوستاو” و البته کلاهبرداری از هر دو نفر که در اولی به ایجاد یک رابطه احساسی می انجامد و در دومی به تعقیب و گریز، ادامه داستان را شکل می دهد…

“سفر خارق العاده مرتاض…” اول بار در سال 2013 در فرانسه منتشر شد و یک سال بعد برگردان انگلیسی آن در انگلستان عرضه شد و تا 2015 در کشورهای دیگر دنیا و از جمله کانادا و ایالات متحده عرضه شد.

فیلمنامه ای که ساتراپی برای اقتباس از این رمان در دستور کار قرار داده در مسیر پیش تولید قرار دارد و تا اینجا تعدادی از بازیگران آن انتخاب شده اند.

مرجان ساتراپی
مرجان ساتراپی

به اشتراک بازیگر “بیل را بکش” و “پالپ فیکشن”
“سفر خارق العاده مرتاض” عنوانی است که ساتراپی برای اقتباس خود برگزیده است و برای نقش اصلی فیلم خود یعنی نقش “راثود” یک بازیگر هندی به نام “وِنکاتش پاربائو” با نام مستعار “دانوش” را برگزیده است.

“الکساندر داداریو” بازیگر سری فیلمهای “پرسی جکسون” و همچنین “جما آرترتون” بازیگر “شاهزاده پارسی: سنگهای زمان” و “ذره ای آرامش” دیگر بازیگران این فیلم هستند ضمن اینکه “اوما تورمن” بازیگر آثاری نظیر “بیل را بکش” و “پالپ فیکشن” هم در گروه بازیگران است.

“بارخاد عبدی” سومالیایی و “ابل جعفری” تونسی نیز نقشهایی کوتاه در فیلم ایفا می کنند.

“آدیتی آناند” تهیه کننده فیلم را برعهده دارد و این اثر برای اکران در سال 2017 تولید خواهد شد.

آحرین اثر اکران شده ساتراپی یک کمدی-هارور به نام “صداها” بود که دو سال قبل اکران شد.

او همزمان با “سفرخارق العاده..” درگیر کارگردانی اپیزودی از فیلمی با نام “برلین دوستت دارم” هم هست؛ این فیلم شامل ده داستان عاشقانه است که همه در برلین رخ می دهند.

سفر خارق العاده مرتاض
روی جلد رمان “سفر خارق العاده مرتاض…”