1

کارگردان “دختر شیطان” که سانسهایش به نفع دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع به غارت رفته، روی آنتن زنده اظهار داشت⇐اکران در تعداد محدودی سالن با روزی یک یا دو سانس چه معنایی دارد جز تحریم؟؟!/تمام ظرفیت نمایش سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه‌ را پر کرده‌ ایم ولی تعداد سانس‌هایمان مدام آب می‌رود!!/طبق قوانین اکران تمام فیلمها در دو هفته اول اکران باید در تمام پردیسها روزانه یک سانس داشته باشند ولی درباره “دختر شیطان” از روز دوم اکران این قاعده زیرپا گذاشته شد!/چرا پردیس آزادی سانسهای بی مخاطب صبح را به ما میدهد و سانسهای پرمخاطب شب را برای دیگران باز میکند؟؟/میخواستم “دختر شیطان” را از پرده پایین بکشم ولی رییس شورای اکران وعده اصلاح رویه را داده!

سینماروزان: عدم نظارت صحیح بر اکران سینماها حتی اکران عیدفطر را که گل اکران سینماهاست به چالش کشیده! زیاده خواهی صاحبان دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که روزانه نزدیک به هزار سانس دارند باعث شده دیگر فیلمهای روی پرده نتوانند سانسهای کافی داشته باشند و این مسأله با انتقاد تند قربان محمدپور کارگردان “دختر شیطان” در شبکه تهران مواجه شد.

قربان محمدپور با مرور اتفاقات اکران “دختر شیطان” گفت: روز نخست با گیشه ۱۰۰ میلیونی، فروش ما بد نبود اما در روزهای بعد به مرور سالن‌های ما کم و کمتر شد و فکر می‌کنم برای نابودی فیلم همین کافی است.

محمدپور با اشاره به بی قانونی شکل گرفته در اکران “دختر شیطان” بیان داشت: بر اساس قوانین شورای صنفی نمایش، فیلمی که جدید اکران می‌شود باید در تمام پردیس‌ها به مدت دو هفته یک سانس به آن اختصاص یابد. این در حالی است که درباره فیلم من فقط یک روز این قانون اجرا شد و پس از آن تنها پردیسی که این قانون را رعایت کرد، پردیس کورش بود، آن‌هم به دلیل اینکه مدیر این پردیس (علی سرتیپی) پخش‌کننده ما هم هست!!

محمدپور گفت: اکران باید به گونه‌ای باشد که سینمادار و سینماگر متضرر نشوند. مثلاً الان پردیس آزادی دو سانس ساعت ۱۰ صبح و یک ظهر به فیلم من داده است، در حالی که ترجیحم این است که یک سانس در ساعت ۹ شب بدهد، قطعا سالن پر خواهد شد. چرا پردیس آزادی سانسهای بی مخاطب صبح را به ما میدهد و سانسهای پرمخاطب شب را برای دیگران باز میکند؟؟

این کارگردان ادامه داد: فیلم “دختر شیطان” تمام سانسهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه‌ها را پر کرده‌ و اغلب مخاطبان هم از فیلم راضیند ولی تعداد سانس‌هایمان مدام آب می‌رود.

قربان محمدپور بیان داشت: می‌‌خواستم فیلمم را از پرده پایین بکشم، چون اکران در تعداد محدودی سالن که اکثر آن‌ها عملا با یک یا ۲ سانس است،  فایده‌ای ندارد و معنایی ندارد جز تحریم اما محسن امیریوسفی رئیس شورای صنفی نمایش وعده اصلاح رویه را داد و گفت تلاش می‌کنیم سانس‌ها و سالن‌های شما را برگردانیم!!