1

کارگردان “حکایت عاشقی” به سراغ مصائب دهه ۶۰ رفت

سینماژورنال: احمد رمضان زاده کارگردانی که سال گذشته “حکایت عاشقی” را روی پرده داشت و به واسطه انتقادات صریح از وضعیت نابسامان اکران در کانون توجه قرار گرفت مشغول کار بر روی سناریویی با مضمون آدمهای دهه 60 است.

به گزارش سینماژورنال احمد رمضان‌زاده با اشاره به اینکه  در حال نگارش یک فیلمنامه جدید است به “مهر” گفت: طی یک سال و نیم گذشته دو فیلمنامه نوشتم که ترجیح دادم این دو فیلمنامه را جلوی دوربین نبرم و در نهایت نگارش فیلمنامه دیگری را آغاز کردم که هم فضا و هم زمان آن را به خوبی می شناختم و امیدوارم بتوانم آن را هرچه سریعتر جلوی دوربین ببرم.

وی با اشاره به اینکه نگارش نهایی این فیلمنامه تا یک ماه دیگر به پایان می رسد، تاکید کرد: نگارش این فیلمنامه نزدیک به یک سال به طول انجامید و با توجه به موضوع متفاوت آن، فکر می کنم بتوانم آن را به خوبی بسازم.

کارگردان فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» با اشاره به اینکه هنوز نامی برای فیلمنامه جدید خود در نظر نگرفته است، بیان کرد: این فیلمنامه درباره نسلی است که در دهه ۶۰ زندگی می کردند و تمام بار زندگی اجتماعی و خانوادگی روی دوش آنها قرار داشت. در واقع می توان گفت داستان فردی است که بعد از گذشت آن دهه پر فراز و نشیب، در دنیای امروزی دچار بحران خاصی می شود.

وی ادامه داد: این فیلمنامه که داستانی عاشقانه دارد، می تواند با سنین مختلف در جامعه ارتباط برقرار کند. ما در این فیلم با شخصیتی مواجه هستیم که در شرایطی قرار می گیرد که حتی اطرافیانش هم قضاوت و برداشت معکوسی نسبت به او دارند.

این کارگردان تاکید کرد: این فیلمنامه یک ژانر اجتماعی است که مورد تهدید قرار گرفتن زندگی خانوادگی یک فرد را به تصویر می کشد. سکانس های مختلف این اثر سینمایی قرار است در تهران و شهرستان فیلمبرداری شود.

وی توضیح داد: امیدوارم بتوانم برای این پروژه سینمایی یک سرمایه گذار مناسب پیدا کنم. این را هم نباید فراموش کرد که بیشتر سرمایه گذاران ما در حوزه فیلمسازی به دنبال سوژه هایی هستند که تا امروز در گیشه به خوبی جواب داده است.

رمضان زاده در پایان گفت: باید به خاطر داشته باشیم که جامعه ما سرشار از سوژه های مختلفی است که بکر و دست نخورده است و می توان به خوبی روی آنها تمرکز کرد.