1

کارگردان «بازجویی یک جنایت» به سراغ «بوف کور» رفت

سینماروزان: سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در پایان خرداد ماه میزبان محمدعلی سجادی با نمایش «بوف نه چندان کور» می‌شود.

به گزارش سینماروزان این نمایش که پیشتر قرار بود با عنوان «بازخوانی بوف کور در روشنا» در پایان خرداد به تماشاخانه ایرانشهر برسد با تغییراتی در عنوان و برخی عوامل تمرینات خود را آغاز کرده است.

این نویسنده، کارگردان و نقاش که آثاری همچون «بازجویی یک جنایت»، «مخمصه» و «شیفته» را در کارنامه دارد درباره نوع نگاه خود به متن «بوف کور» صادق هدایت و برداشتی که از آن انجام داده است، اظهار کرد: من پیش از این «بازخوانی بوف کور در روشنا» را در قالب فیلمنامه نوشته بودم ولی به این نتیجه رسیدم که صحنه‌ایتر است و بر صحنه تئاتر باید به تصویر کشیده شود. «بوف کور» یک متن ادبی است و باید ذات واژه‌ها به امری دیداری تبدیل شوند.

سجادی افزود: نمایش «بوف نه چندان کور » یک برداشت بسیار آزاد از «بوف کور» است تا در بخش دیداری و نمایشی به تصویر کشیده شود.

سجادی دو سال قبل و در یک تغییر فاز آشکار از سینمای جنایی-حادثه ای به سمت سینمای هنروتجربه ای رفت و فیلمی به نام «تمرینی برای یک اجرا» را ساخت که نتوانست مورد توجه قرار گیرد.