1

کارگردان “آسمان من” مدعی شد⇐پشت اعتراضات لهجه ای یک جریان است/ دشمن به دنبال سوءاستفاده است

سینماژورنال: محمدرضا آهنج کارگردانی که آخرین کار تلویزیونی اش “آسمان من” با توجه نسبی مخاطبان روبرو شد از جمله چهرههایی است که انتقادات لهجه‌ای دامن سریال او را هم گرفت.

به گزارش سینماژورنال آهنج در تازه ترین گفتگوی خود با اشاره به اینکه اعتراضات لهجه ای پیاپی از “سرزمین کهن” تا “نفس گرم” و “آسمان من” برآمده از یک جریان است از مسئولان خواست جلوی سوءاستفاده این جریان را بگیرند.

آهنج به “کیهان” گفت:  مدتی است که جریانی شکل گرفته که من نسبت به آن احساس خطر می‌کنم. چند روز قبل اتفاقاتی مربوط به برنامه فتیله ای‌ها رخ داد و قبل از آن هم ماجرای مشابهی برای سریال «سرزمین کهن» رخ داده بود. الآن هم همین مسئله برای سریال «نفس گرم» پیش آمده و عده‌ای می‌گویند این سریال درحال توهین به کاشانی‌هاست.

وی ادامه داد: اخیرد هم عده‌ای به سریال من ایراد گرفته‌اند که چون یکی از شخصیت‌های منفی این سریال دارای یک لهجه است، مدعی هستند که در این سریال به قومی که با آن لهجه صحبت می‌کنند، توهین شده است!

این کارگردان خاطرنشان ساخت: به نظر من این یک جریان است و در مقابل این جریان، اگر مردم به وحدت ملی دعوت نشوند، باید منتظر همان نتیجه‌ای باشیم که دشمن می‌خواهد و آن سوءاستفاده از اعتراض‌ها برای ایجاد تفرقه بین مردم ایران است. باید زنگ خطر را به صدا در آورد. امیدوارم که جلوی افرادی که از این مسائل سوءاستفاده می‌کنند گرفته شود.