1

برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها، شهاب حسینی در فیلمی به نام “کاتاتونیا” ایفای نقش نمی‌کند/فقط صدای این بازیگر است که در فیلم شنیده می‌شود/شهاب حسینی به‌جای یک روانپزشک صداپیشگی کرده!

سینماژورنال: در روزهای گذشته خبری از طریق برخی رسانه ها درباره بازی شهاب حسینی در فیلمی ویدیویی به نام “کاتاتونیا” منتشر شده بود.

به گزارش سینماژورنال در این خبر به نقل از حامد اسلامی کارگردان این فیلم نام شهاب حسینی به عنوان بازیگر این فیلم آمده بود.

با این حال شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که شهاب حسینی در این فیلم حتی یک پلان هم ایفای نقش نکرده است و فقط صدایش در فیلم شنیده می‌شود.

شهاب صداپیشگی روانپزشک را برعهده دارد

“کاتاتونیا” داستان سه بیمار روانی را روایت می کند که از یک طرف با یکدیگر گفتگو می کنند و از طرف دیگر تحت نظارت روانپزشکی هستند که سعی دارد حین صحبت با آنها بخشهایی از درگیریهای ذهنی آنها را بشناسد.

شهاب حسینی در فیلم صداپیشگی روانپزشکی را برعهده دارد که هیچ تصویری هم از او در “کاتاتونیا” دیده نمی شود و فقط صدایش است که حین دیالوگ با بیماران شنیده می شود.

بعد از خوانندگی و دکلمه حالا شهاب صداپیشگی را هم تجربه کرده

شهاب حسینی که برای اولین بار سینماژورنال از حضور به همراه فرزندانش محمدامین و امیرعلی در فیلم تازه اصغر فرهادی با عنوان “برسد به دست آهو” خبر داد (اینجا را بخوانید) پیش از این سابقه صداپیشگی نداشته است اما سابقه خوانندگی و دکلمه داشته است.

چند سال قبل حسینی به همراه تعدادی از دوستانش و همچنین برادرش سید مهدی حسینی، گروه موسیقی “هفت” را تأسیس کرد. تاکنون چهار مجموعه آهنگ از این گروه منتشر شده است که شهاب حسینی در آلبومهای یک و دو به دکلمه پرداخته و درآلبوم سه و چهار خوانندگی کرده است.

چند سال قبل نیز قطعه ای باکلام با عنوان “شهزاده رویای من” با صدای شهاب حسینی منتشر شد و البته به شدت هم در کانون توجه مخاطبان قرار گرفت ولی خواننده آن شهاب نبوده و یکی دو بار هم در گفتگوهای رسمی این ماجرا به شدت تکذیب کرد!

تحصیلات ناتمام شهاب حسینی مرتبط با وجه تسمیه نام فیلم

حسینی حالا در “کاتاتونیا” در نقش یک روانپزشک صداپیشگی کرده است!

به گزارش سینماژورنال جالب اینجاست که شهاب تحصیلاتی ناتمام در زمینه روانشناسی دارد و “کاتاتونیا” هم در علم روانکاوی به نوعی حالت غیرنرمال عصبی اطلاق می شود که غالبا در افراد دچار اسکیزوفرنی رخ می دهد. تکرار بی هدف برخی افعال و حرکات از جمله نشانه های این حالت است.

جالبتر اینکه شهاب به تازگی برای بازی در فیلمی با عنوان “برادرم خسرو” به کارگردانی احسان بیگلری قرارداد بسته و بناست در آن نقش مردی مبتلا به اختلال روانی دوقطبی را ایفای کند.(اینجا را بخوانید)

رویا نونهالی تنها بازیگر شناخته شده “کاتاتونیا” است در نقش یک بیمار روانی

رویا نونهالی اصلی ترین و شناخته شده ترین بازیگر “کاتاتونیا” است که در این فیلم نقش یکی از بیماران مبتلا به کاتاتونیا را بازی می کند.

مهدى كريمى، آماندا آزاد، اميد خاكدان، سميع والى و اسد نجفى دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم بازی کرده‌اند.

محمد آلادپوش تنظیم نور صحنه این فیلم را برعهده داشته و محمد نورانی به عنوان فیلمبردار در کنار ما حضور داشت، همچنین جعفر علیان صدابردار و یوحنا حکیمی طراح گریم از دیگر عوامل این فیلم سینمایی هستند.