1

چینش اکران نوروزی در پرفروش‌ترین پردیس کشور به نفع کدام دو فیلم است؟

سینماژورنال: با گذشت دو روز از اکران نوروزی همچنان این “من سالوادور نیستم” با بازی رضا عطاران است که فروشی بیش از بقیه فیلمها دارد اما نکته ای که وجود دارد نحوه توزیع سانس میان فیلمها در پردیسهای مختلف است.

به گزارش سینماژورنال پردیس کوروش پرفروش ترین پردیس سینمایی ایران در نیمه ابتدایی 94 یک مورد خوب برای بررسی چگونگی توزیع سانس میان فیلمهای نوروزی است.

در سومین روز اکران نوروزی جمعه 28 اسفندماه که قاعدتا باید پربارترین روز هفته ابتدایی اکران نوروزی باشد اگر به سراغ راهنمای خرید بلیت در پردیس کوروش برویم اطلاعات جالب و در عین حال پرسش برانگیزی دستگیرمان می شود.

در خدمت به “ابد…” و “بادیگارد”؟

به لحاظ کمیت، بالاترین تعداد سانس از آن “ابد و یک روز” است است و بعد از آن “بادیگارد” است و انگار شرایط طوری پیش رفته که این دو فیلم بتوانند فروش بالاتری را تجربه کنند. کم سانس ترین فیلمها هم “50 کیلو آلبالو” و “کفشهایم کو” هستند.

فهرست تعداد سانس در پرفروش ترین پردیس سینمایی کشور در جمعه 28 اسفندماه به ترتیب زیر است:

–ابد و یک روز 12 سانس

–“بادیگارد” 11 سانس

–“سالوادور…” 8 سانس

–“پنجاه کیلو آلبالو” 7 سانس

–“کوچه بی نام” 6 سانس

–“خشم و هیاهو” 6 سانس

–“کفشهایم کو” 5 سانس

“ابد…” با کمترین فاصله زمانی میان سانسهای روی پرده می رود

اگر به لحاظ بازه زمانی میان سانسهای مختلف به بررسی اکران جمعه این پردیس بپردازیم هم در می یابیم کمترین زمان میان شروع دو سانس متعلق به “ابد…” است با 40 دقیقه.

فروش “سالوادور…” از بقیه بیشتر است اما سانسهای آن از “ابد…” و “بادیگارد” کمتر!!!

به گزارش سینماژورنال به بیان بهتر “ابد…” است که هم در تعداد سانس پیشتاز است و هم در فواصل زمانی میان سانسها بهترین حالت را دارد. این اتفاق در حالی رخ داده که اگر بخواهیم آثار را براساس فروش بررسی کنیم این مجموع فروش روزانه “سالوادور…” است که تا اینجا از بقیه بیشتر بوده است و بر این اساس توزیع سانس به شکلی که فیلم پرفروش جایگاه سوم را داشته باشد کمی سوال برانگیز است.

آیا این چینش سانس منصفانه است؟

از آن سو فیلمهایی چون “کفشهایم کو” و “خشم و هیاهو” نیز در توزیع سانس وضعیت منصفانه ای ندارند. این اتفاق در حالی رخ داده که هر دوی این فیلمها دارای سرگروه هستند و قاعدتا باید از حداقلی از تعداد سانس روزانه برخوردار باشند.