1

چگونه حسین انتظامی در افتتاحیه جشنواره مقاومت، احمدی نژاد را به یادمان آورد؟؟+متن کامل سخنان روتین و گاف آلود انتظامی در این محفل

سینماروزان: حسین انتظامی در اولین محفل رسمی بعد از انتصاب به سرپرستی سینما که افتتاحیه جشنواره مقاومت بود با پوششی کاملا غیررسمی حاضر شد!!

به گزارش سینماروزان انتظامی به جای کت با کاپشن به افتتاحیه مقاومت رفت تا یاد محمود احمدی نژاد را که با کاپشن اش مشهور شد زنده کند(؟؟؟) اما سخنانی که در این مراسم مطرح کرد برخلاف پوشش وی کاملا رسمی بود و حتی گاف آلود.

مثلا انتظامی در جایی از گفته هایش محصولات حاضر در جشنواره مقاومت را جزو آثار پرمخاطب سال گذشته سینماها دانست درحالی که در این جشنواره فیلمهایی مانند “دریاچه ماهی” ، “چراغهای ناتمام” ، “ماهورا” و”اشنوگل” حضور دارند با آمار پایین مخاطب!!

در جایی دیگر هم انتظامی از آوازه خارجی محصولات مقاومت گفت آن هم در شرایطی که حتی رهبر انقلاب هم بر کم کاری در زمینه اکران خارجی فیلمهای استراتژیک تأکید کرده است!

متن سخنان سرپرست سازمان سينمايي در افتتاحیه پانزدهمين جشنواره فيلم مقاومت را با این امید بخوانید که در محافل آینده، سخنان قابل استنادتری درباره اوضاع سینما را از ایشان بشنویم:

 

به همه حضار در اين آئين و همه فيلمسازان و سينماگران دغدغه مند كه روشنايي بخش اين دوره  از جشنواره اند خوشامد مي گويم.

جشنواره بين المللي فيلم مقاومت كه تصوير ايثار و حميت غيرتمندان است در چهل سالگي پيروزي انقلاب اسلامي كه پيروزي عزت و آزادگي است، روايتگر عشق و دلدادگي كساني است كه شجاعت و ايستادگي بر آرمانها را توشه راه خود كردند.

روايت هنرمندان مومن و انقلابي از لحظه هاي درخشاني است كه مايه ارزش و اعتبار سينماي ايران شده است.

جشنواره فيلم مقاومت ستايشگر تلاش اين فيلمسازان در ايران و جهان است كه پانزدهمين دوره آن همزمان با هفته بسیج برگزار مي گردد.

حضور تعداد زيادي فيلم سينمايي، مستند و كوتاه در دوره هاي گوناگون اين جشنواره و نيز آثار سينمايي و غيرسينمايي اين دوره از جشنواره كه عموماً جزو آثار پرمخاطب سال گذشته و امسال سينماي ايران نيز بوده اند نشان از عزم و تلاش سينماگر ايراني در اين عرصه است كه به رغم همه مشكلات در اين راه با پايمردي وايستادگي توانسته اند برگهايي از اين صفحات درخشان را به تصوير كشند و آوازه برخي از آنها از مرزهاي ايران فراتر رفته تا آنجا كه فيلمسازي با اين مضامين به گونه اي معتبر و ستايش برانگيز در جهان تبديل شده است و جشنواره فيلم مقاومت بيش از همه مديون تلاش اين سينماگران است.

آنچه در اين ميان شايسته توجه است انتظار مشاركت بيشتر نهادهاي مسئول و همه كساني است كه دلبسته اين راهند تا اين آثار با حمايت و كمك موثر آنها ابتدا به گونه اي شايسته توليد شوند و سپس به گونه اي شايسته به دست مخاطبان تشنه و علاقمند در داخل و خارج از كشور برسد و از اين رهگذر به سهم و نقش شايسته خود در توليد و نمايش دست يابد كه اين انتظار سينماگران انتظاري معقول و به جاست.

برگزاري اين دوره را كه به همت همه همكارانمان در بنیاد روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذيرفته به جملگي سينماگران ، مشاركت كنندگان و برگزار كنندگان به ویژه عزیزانمان در سازمان بسیج مستضعفین شاد باش مي گويم.