1

چهار روز بعد از انتشار نامه ۳۰ بازیگر زن به معاون سیما⇐خبرگزاری منسوب به قوه قضاییه از دستگیری ۷ بازیگر معروف سینما در یک پارتی شبانه خبر داد

سینماژورنال: یازدهم اردیبشهت ماه بود که یک بازیگر زن تلویزیون از نامه ای خبر داد که حدودا 30 بازیگر زن تلویزیون به معاون سیما نوشته اند و در این نامه درباره دلایل بیکاری خود حرف زده اند.

گلایه از پشت صحنه تولیدات تلویزیون و بروز روابط غیراخلاقی برای انتخاب بازیگر در آثار تلویزیونی از جمله موارد طرح شده در این نامه بود که البته باعث شد انتشار آن از جمله اخبار پرحاشیه رسانه ها شود.

واکنش معاون سیما به 30 بازیگر معترض

به گزارش سینماژورنال به دنبال آن نامه خبر دیداری که میان این بازیگران و معاون رسانه ملی صورت گرفت در کانون توجه قرار گرفت.

دیداری که در آن معاون سیما در واکنش به نامه این 30 بازیگر بیان داشت: شاید در سینما فساد باشد ولی در تلویزیون چیزی به عنوان فساد اخلاقی نداریم.(اینجا را بخوانید)

…و حالا انتشار خبر دستگیری با کلیدواژه “بازیگر معروف سینما”

بعد از حاشیه سازی های نامه آن 30 بازیگر حالا امروز خبری منتشر شده است درباره دستگیری 7 بازیگر سینما در یک پارتی شبانه.

این خبر از طریق خبرگزاری “میزان” منتشر شده که خبرگزاری منسوب به قوه قضاییه است. جالب است که زمان این دستگیری شب جمعه هفته گذشته بوده است اما خبر آن چهارشنبه 15 اردیبهشت منتشر شده است.

“میزان” نوشته است: شب جمعه هفته گذشته در باغی 40 هزار متری در منطقه سعادت آباد هفت بازیگر معروف سینما در یک پارتی شبانه دستگیر شده‌اند و از محلی که در آن حضور داشتند، 80 بطر مشروبات الکلی کشف شده است. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان این خبر را تایید کرده است.

این خبرگزاری چون منسوب به قوه قضاییه است در صحت اخبار ارائه شده در آن نمی توان شبهه چندانی وارد کرد اما اینکه این خبر با ذکر صفت “معروف سینما” برای بازیگران دستگیر شده به کار رفته کمی قابل تأمل به نظر می رسد.

قابل تأمل از آن جهت که تکمیل کننده یک جریان سازی رسانه ای  است که در ماههای اخیر درباره بروز بی بندوباری در سینما به راه افتاده بود و بعد از نامه آن سی بازیگر زن نگاه را از سینما به تلویزیون برده بود.

حالا و با انتشار این خبر آن هم با کلیدواژه “دستگیری 7 بازیگر معروف سینما” احتمالا بار دیگر هجمه ها به سمت سینما و نقد آن را خواهیم دید.