1

چماق‌به‌دستان در تعقیب کوروش تهامی!!!+عکس

سینماژورنال: کوروش تهامی جزو بااخلاق‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون است؛ بازیگری که شاید در برخی اوقات به دلیل همین اخلاقش(!) نتوانسته بسیاری از موقعیتهای هنری که می‌توانسته به دست آورد.

به گزارش سینماژورنال تهامی هرچند در سالهای اخیر در آثاری چون “زبان مادری” و “تنها در چند دقیقه سکوت” ایفای نقش داشته است اما خاطره‌انگیزترین کاراکترهای پنج سال اخیرش، نقشهایی است که در “برف روی شیروانی داغ” و “گناهکاران” ایفا کرده است.

تهامی به تازگی ایفای یکی از متفاوت ترین نقشهایش را در درامی تاریخی-سیاسی به نام “آشوب” پشت سر گذاشت؛ فیلمی به کارگردانی کاظم راست‌گفتار کارگردانی که او را به واسطه کارگردانی آثاری چون “چک” و “نقاب” می‌شناسیم.

“آشوب” در سکوت خبری جلوی دوربین رفت و کارگردان فیلم شاید به خاطر پرهیز از آنچه ایجاد حواشی می نامید سعی کرد عکسی از آن به رسانه ها ندهد اما حدودا یک ماه قبل سینماژورنال از حضور کوروش تهامی با پنج گریم متفاوت در این فیلم خبر داد(اینجا را بخوانید) و همین امر کنجکاوی مخاطبان نسبت به پروژه را بیشتر کرد.

چماق به دستان در تعقیب “آشوب”

“آشوب” داستان زندگی اولین فارغ التحصیل ادبیات دانشگاه تهران را روایت می کند که بر اثر بروز یک اتفاق وارد لاله زار شده و به پیش پرده خوانی می‌پردازد؛

این فارغ‌التحصیل که نام هنری “آشوب” را برای خود انتخاب کرده در کوران حوادث دهه سی خورشیدی با سیاست درگیر شده و به آشوبی برای رژیم پهلوی بدل می‌شود!

در نخستین تصاویری که از این پروژه از طریق سینماژورنال منتشر می‌شود کوروش تهامی در نمایی دیدنی در حال فرار از چماق به دستانی دیده می‌شود که در تعقیب او هستند؛ حال و هوای صحنه نشان دهنده حوادث منجر به کودتای 28 مرداد 1332 است و آنها هم که به دنبال تهامی یا همان “آشوب” هستند هم احتمالا دارودسته “شعبان جعفری” مشهور به “شعبون بی‌مخ” اند!

آشوب
کوروش تهامی در نمایی از “آشوب”

نیمی از تدوین انجام شده و اولین نمایش در جشنواره خواهد بود

 به گزارش سینماژورنال به تازگی پروسه فیلمبرداری “آشوب” به اتمام رسید. این درام تاریخی روزها در مرحله تدوین و صداگذاری به سر می برد.

نیمی از تدوین اثر نیز تاکنون توسط نیما کلباسی انجام شده است و صداگذاری را هم محمود موسوی‌نژاد انجام داده است.

ساخت و اجرای ترانه‌های سنتی و پاپ بخش موزیکال

بخشی از “آشوب” به واسطه سیر تحول کاراکتر اصلی دارای بار موزیکال است. ترانه های مربوط به این بخش که ترکیبی از سنتی و پاپ است ساخته و اجرا شده است.
کار ساخت موسیقی را علی راست گفتار برعهده داشته است؛ برادرزاده کارگردان فیلم.

اولین نمایش “آشوب” در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر خواهد بود.

کاظم راست گفتار آخرین بار چهار سال قبل و با کمدی-خیابانی “چک” در جشنواره سی اُم فیلم فجر حضور داشت؛ نمایش “چک” در جشنواره البته  حواشی خاص خود را هم داشت و به سانسور بخشی از نماهای پرمخاطب اثر با بازی ثنا حاجی‌زاده بدل شد.

با این حال راست‌گفتار ترجیح داده همچنان اولین رونمایی تازه ترین اثرش “آشوب” را هم در جشنواره فیلم فجر انجام دهد.

آشوب
داریوش فرهنگ در نمایی از “آشوب”

فهرست عوامل “آشوب”
نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: کاظم راست گفتار

بازیگران: کوروش تهامی، آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، امیرحسین صدیق، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، نیما فلاح، فرهاد آییش،فخرالدين صديق شريف، داريوش كاردان، همايون ارشادى، رضا فياضى، سعيد اميرسليمانى، رضا بنفشه خواه، آشا محرابى، ليلا اوتادى، ميرطاهر مظلومى، غلامحسين لطفى، مژگان غلامى، بهرام سرورى نژاد، خسرو اميرصادقى، شروين اميرصادقى و با حضور داریوش فرهنگ و شهره لرستانی و دهها بازيگر ديگر

مدیر تصویربرداری: مرتضی پورصمدی
صدابردار : محمود سماك باشى
طراح گريم: شهرام خلج
مدير هنرى: نيلوفر راست گفتار
تدوين: روزبه كلباسى
صداگذار: محمود موسوى نژاد
جلوه هاى ويژه كامپيوترى: امير و كامران سحرخيز

آشوب
کوروش تهامی در نمایی دیگر از “آشوب”