1

چرا چک #بهرام_رادان به بانک نرفت؟/ تقدیر از حسین فرحبخش در آیین سپاس تهيه‌کنندگان سینمای ایران

سینماروزان/کیوان بهارلویی: در سومین آیین سپاس تهيه‌کنندگان سینمای ایران و با همراهی محمدرضا طالقانی، سعید سهیلی، عبدالله علیخانی، سعید مطلبی و بهرام رادان از یک عمر فعالیت سینمایی حسین فرحبخش (از مدیران پویافیلم و پارسافیلم) تقدیر به عمل آمد.

حسین فرحبخش در این مراسم گفت: امروز یاد سال ۱۳۶۶ افتادم و زمانی که جوان بودم و همان موقع حس کردم سینمای بی صنف چقدر بی پشتیبان است و با مهدی فخیم زاده و چند تن از دوستان دیگر جامعه تولیدکنندگان را راه انداختیم که زیربنای جامعه صنفی فعلی شد ولی بعدتر صنف تهیه‌کننده ها چند تکه شد ولی همچنان صنف اصلی همین است و ما همچنان دست مان برای وحدت و اتحاد با صنوف دیگر باز است.

تقدیر از حسین فرحبخش در آیین سپاس تهيه‌کنندگان سینمای ایران
تقدیر از حسین فرحبخش در آیین سپاس تهيه‌کنندگان سینمای ایران

بهرام رادان نیز درباره آغاز کار سینمایی با فرحبخش بیان داشت: سه فیلم با ایشان کار کردم و آنچه بیش از هر چیز حس کردم حساب و کتاب شفاف مالی و نوعی پاکدستی بود که باعث می‌شد همه عوامل راضی باشند. یادم است چک آخر یکی از پروژه های ایشان را نقد نکردم و مدتها از موعد چک گذشته بود تا اینکه یک روز عبدالله علیخانی-شریک سالیان حسین فرحبخش- با من تماس گرفت و گفت چرا چک را نقد نمیکنی و اصرار کرد که چون می‌خواهند حساب‌های سالانه را ببندند حتما چک را به بانک ببرم و نقد کنم! به هر حال در دورانی که همه دنبال کمتر کردن دستمزد عوامل هستند این خوش حسابی دفتر پویافیلم واقعا الگو است.