1

چرا هیچ بیلبوردی از جشنواره در پایتخت دیده نمی‌شود؟⇔دعوا بر سر کاهش سهمیه کارت کاخ است یا حذف ۳ فیلم تصویرشهر از بخش مسابقه؟

سینماروزان: در حالی که جشنواره فیلم فجر از نیمه گذشته است هنوز هیچ خبری از بیلبوردهایی که همه ساله از جشنواره فیلم فجر در نقاط مختلف پایتخت بالا میرفت، به چشم نمی خورد.

به گزارش سینماروزان نصب بیلبوردهای جشنواره در پایتخت اغلب با تعاملی که میان مدیران تصویرشهر وابسته به شهرداری و دبیرخانه جشنواره فجر ایجاد می شد صورت می گرفت و در مقابل دبیرخانه جشنواره هم می کوشید در تخصیص سهمیه کافی کارت کاخ جشنواره به این ارگان سنگ تمام بگذارد.

تصویرشهر امسال با 5 فیلم «ماجرای نیمروز»، «پشت دیوار سکوت»، «ایستگاه اتمسفر»، «ماجان»  و «فیلشاه» متقاضی شرکت در بخش سودای سیمرغ جشنواره بود اما از این میان فقط دو فیلم ابتدایی توانستند به بخش مسابقه راه یابند. آیا عدم حضور 3 فیلم از محصولات تصویرشهر در بخش مسابقه باعث عدم تخصیص بیلبوردهای شهری به جشنواره شده است؟

یک فرضیه این است اما فرضیه جدی تر آن است که امسال برای جلوگیری از شلوغی بی‌مورد در کاخ و به دلیل کاهش کلی سهمیه‌های ارگانها و نهادها برای حضور در کاخ جشنواره، سهمیه درنظرگرفته شده برای تصویرشهر هم کاهش یافته است و همین امر موجب شده در سوی مقابل هم تعامل تبلیغاتی برای جشنواره فجر درنظر گرفته نشود.