1

چرا مدیر سابق رسانه ملی پایان‌بندی “پریا” را تغییر داد؟

سینماژورنال: از جمله سریالهای تازه رسانه ملی سریالی است به نام “پریا”؛ سریالی که می کوشد با کنار گذاشتن محافظه کاری همه این سالهای رسانه ملی به صراحت درباره ایدز به مخاطبان اطلاع رسانی کند.

به گزارش سینماژورنال لادن مستوفی و و امیرحسین آرمان بازیگران اصلی این سریال هستند که در این سریال نقش یک زوج جوان را بازی می کنند که یکی از آنها مبتلا به ایدز شده است.

مستوفی به تازگی با حضور در برنامه “خوشا شیراز” به افشای این واقعیت پرداخت که پایان بندی “پریا” به درخواست رییس سابق رسانه ملی تغییر کرده است.

لادن مستوفی در این باره گفت: ارشدترین مدیر سازمان صداوسیما یعنی آقای سرافراز با پایان بندی قبلی این سریال مشکل داشت. او می‌خواست در جریان قصه و نگارش این سریال و قسمت های آینده آن باشد و حتی تصویربرداری سریال به خاطر او حدود سه ماه به تاخیر افتاد. درواقع قرار بود شهریور تصویربرداری «پریا» شروع شود اما ما آبان ماه آن را کلید زدیم.

مستوفی اما به صراحت درباره دلایل این تغییر پایان بندی اشاره نکرد ولی به صورت غیرمستقیم گفت: گفتن بعضی از موارد برای مردم ضرری ندارد بلکه ما فکر می کنیم ضرر دارد.

وی ادامه داد: اتفاقا شاید گفتن آن موارد تصویر کلی بهتری نسبت به آنچه که در پشت صحنه رخ داده است و ما هم جزوی از آن هستیم به مخاطب ارایه دهد؛ مخاطب فکر می کند برای ما همه چیز در هاله ای از تقدس قرار دارد و ما به شکل زرورق‌وار کار می‌کنیم درحالی که ما هم با همه درگیری های سازمانی و کاری و حتی زندگی شخصی مواجه هستیم.

به گزارش سینماژورنال از فحوای کلام لادن مستوفی چنین برمی آید که محمد سرافراز مدیر سابق سازمان اجازه این را نداده که به مانند آغاز داستان و به اوج رسیدن، سریال منطبق بر الگوی خرق عادت گونه خود پیش برود.

آیا با رفتن سرافراز و آمدن عبدالعلی علی عسکری دست اندرکاران “پریا” توانسته اند پایان بندی موردنظر خود را لااقل در تدوین القا کنند؟ باید منتظر ماند و دید…