1

چرا گروه سینمایی “اریکه” سه هفته خالی ماند؟!/آیا سالنهای گروه اریکه در اختیار فیلم مجیدی قرار گرفته؟

سینماژورنال: در حالی که پیشتر اعلام شده بود یکی از آثار دو سال پشت خط اکران مانده محمدرضا فروتن با نام “دلتنگیهای عاشقانه” همزمان با فیلم مجیدی از پنجم شهریورماه در گروه سینمایی اریکه روی پرده می رود اما با گذشت بیشتر از ده روز از این موعد هنوز این فیلم اکران نشده است.

به گزارش سینماژورنال البته که همزمانی اکران “دلتنگیهای عاشقانه” با فیلم مجیدی سبب ساز آن شد که دست اندرکاران تولید این فیلم از وقفه یک هفته ای در اکران این فیلم خبر داده و اکران رسمی آن را به 12 شهریورماه منتقل کنند اما حدودا ده روز بعد از این تاریخ همچنان این فیلم روی پرده نرفته است.

سخنگوی شورای صنفی نمایش هفته قبل در گفتگویی از اکران قطعی “دلتنگیهای عاشقانه” از 25 شهریورماه در گروه اریکه خبر داد.

تکلیف سالنهای اریکه در این سه هفته چطور رقم خورده؟

حتی اگر در این تاریخ فیلم در گروه سینمایی اریکه روی پرده برود باز هم یک تأخیر سه هفته ای در اکران فیلم به وجود آمده و سوال اینجاست که سالنهای نمایش گروه اریکه در این سه هفته در اختیار چه فیلمی قرار گرفته است؟

فیلم قبلی که در گروه سینمایی اریکه روی پرده بود “خداحافظی طولانی” فرزاد موتمن بود.

این فیلم در اکران عیدفطر از 24 تیر روی پرده رفت و افتادن کف فروشش بعد از 4 هفته ابتدایی نمایش یعنی تا 22 مردادماه این نیاز را ایجاد می کرد که فیلم جایگزین آن در هفته انتهایی مردادماه روی پرده برود اما بعد از گذشت 5 هفته از افتادن کف فروش، فیلم جایگزین اثر روی پرده نرفته!

البته که سالنهای اریکه هم در اختیار این فیلم نیست چراکه “خداحافظی طولانی” در هفته های اخیر فقط یک یا دو سالن برایش باقی مانده است.

از آن طرف اگر به آمار تعداد سینماها و سالنهایی که در اختیار دیگر فیلمهای روی پرده قرار گرفته نگاهی بیندازیم می بینیم که در آمار، تعداد سینماهای آثاری چون “دوران عاشقی”، “مردن به وقت شهریور” و “قندون جهیزیه” که پرفروشهای اکران هستند هم نه تنها نسبت به قبل از این سه هفته تغییری ایجاد نشده که بعضا تعداد سانس هایشان در برخی سینماها کمتر هم شده است.

شورای صنفی نمایش پاسخ دهد

در این اوضاع طبیعی است که نگاه به سمت فیلم مجیدی می رود و 40 سینمای رسمی که این فیلم در اختیار دارد؛ 40 سینمایی که با احتساب سالنهای پردیسها به 100 سالن می رسد.

آیا سالنهای گروه سینمایی اریکه به فیلم مجیدی واگذار شده است؟

این پرسشی است که شورای صنفی نمایش باید به آن پاسخ دهد.