1

چرا برای آهنگسازان آثار، کارت ورود به کاخ جشنواره صادر نشده؟

سینماژورنال/نازنین شادپی: سی و سومین جشنواره فیلم فجر در حالی وارد روز چهارم خود شد که تقریبا خبری از حضور هیچ یک از آهنگسازان فیلم در کاخ جشنواره نیست و گویا برای این طیف جدانشدنی از سینمای ایران کارت ورود به مراسم صادر نشده است.

جالب است که ازسالهای دور موسیقی متن در جشنواره مورد محک قرار گرفته و همه ساله سیمرغ بلورین بهترین موسیق فیلم ارائه می شود اما ردپایی از آهنگسازان فیلم در جشنواره امسال به چشم نمی خورد.

البته هستند برخی خوانندگان بی ربط به سینما که همه ساله در جشنواره حاضر میشوند و امسال نیز کارت ورود به کاخ جشنواره را گرفته اند ولی در مقابل هیچ کارتی برای آهنگسازان آثار حاضر در جشنواره صادر نشده تا بتوانند کار خود را بر پرده سالن نمایش شنوا باشند و از کم و کیف محصول نهایی آگاه شوند.

 آهنگسازان نیستند اما کودکان هستند

برای آهنگسازان که از جمله عوامل اصلی فیلم هستند و به اندازه کارگردان و بازیگر بر کیفیت فیلم تاثیر می گذارند کارت صادر نشده اما کودکانی در سنین مختلف از نوزاد سوار بر کالسکه گرفته تا بچه های دبستانی در سالن حضور دارند! آیا این رفتار سوء تفاهم برانگیز نیست؟

به نظر میرسد هر چه زودتر باید این سوء تفاهم برطرف شود تا آهنگسازان بتوانند در کاخ جشنواره حضور یافته، فیلم را به همراه مخاطبان بببینند و البته در جلسات نشست نقد و بررسی از اثر خود دفاع کنند.