1

اظهارنظر سخنگوی شورای صنفی نمایش پیرامون چرایی اکران متوالی دو فیلم با مضمون اسیدپاشی

سینماژورنال: از هفته آینده درام خوش ساخت “لانتوری” با مضمون اسیدپاشی در گروه آفریقا روی پرده می رود.

به گزارش سینماژورنال از آن سو قرارداد اکران فیلمی دیگر با مضمون اسیدپاشی با نام “این زن حقش را میخواهد” هم برای اکران بعد از “آب نبات چوبی” در گروه کوروش ثبت شده است.(اینجا را بخوانید)

به این ترتیب با یک اختلاف زمانی کوتاه دو فیلم با مضمون اسیدپاشی اکران خواهند شد.

درخواست صاحبان فیلمهاست

اینکه دو فیلم که هر مضمونی مرتبط با اسیدپاشی دارند در فواصل زمانی اندکی روی پرده خواهند رفت این گمانه زنی را پیش رو می گذارد که آیا شورای صنفی نمایش برای آن که حاشیه های احتمالی مرتبط با اکران چنان فیلمهایی دامنش را نگیرد تصمیم گرفته هر دو را به فاصله زمانی کوتاه روی پرده بفرستد؟

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با بیان اینکه تعیین زمان اکران به هماهنگی میان تهیه کننده-پخش کننده-سینمادار شکل می گیرد به «صبح نو» گفت: شورای صنفی نمایش وظیفه اش این نیست که درباره همزمانی اکران چند فیلم در ژانر یا مضمون یکسان تصمیم گیری کند. شورای صنفی نمایش قراردادهای اکران فیلمهایی را ثبت می کند که صاحبان شان برای اکران آنها در زمانی خاص با سرگروه ها به توافق رسیده اند.

شورا نمی تواند در چنین مواردی دخالت کند

فرجی ادامه داد: بعضا این اتفاق افتاده است که در فصلی خاص چند کمدی همزمان با یکدیگر روی پرده رفته اند اما آیین نامه شورای صنفی نمایش طوری طراحی شده است که نمی تواند در این موضوع دخالت کند که چرا صاحبان این فیلمها چنین تصمیمی گرفته اند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش خاطرنشان ساخت: این تهیه کنندگان و پخش کنندگان هستند که مسئول ضرر و زیان وارده درباره همزمانی اکران شان با یکدیگر هستند و شورا ابدا اختیاری در این باره ندارد که حتی چیزی را به صاحب فیلمی توصیه کند.

غلامرضا فرجی با تأکید مجدد بیان کرد: در ماههای گذشته داشته ایم فصولی را که چند فیلم قوی و با قابلیت فروش بالا روی پرده رفته اند و در عین حال صاحبان فیلمهایی با پتانسیل فروش پایین هم فیلمشان را روی پرده فرستاده اند و شورا ابدا دخالتی در این امر نداشته است. این حق صاحبان فیلمهاست که خودشان زمان اکران شان را تعیین کنند.