1

پیشنهاد منطقی یک روزنامه‌نگار به آنها که توهین بهناز جعفری آزرده‌خاطرشان کرده⇐به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کنید

سینماروزان: بعد از توهین لفظی بهناز جعفری بازیگر سریال «زیر پای مادر» به یک خبرنگار در نشست این سریال(اینجا را بخوانید) از یک طرف استعفانامه مدیر روابط عمومی سریال منتشر شد که در آن با ذکر خیر از فقط هفت خبرنگار(!) از چرایی حضور شماری هدیه‌بگیر، طالب افطار و هولیگان در نشست مذکور گلایه شده بود.

به گزارش سینماروزان به دنبال این استعفا هم کمپینی تلگرامی برای جمع‌آوری امضاء در جهت محکوم کردن توهین فوق راه افتاد، کمپینی که در آن از نهادی مانند خانه سینما خواسته شد به این ماجرا رسیدگی کند؛ بی آن که کسی توضیح دهد که مگر خانه سینما مرجع قضایی است که ملجأ دادخواهی شده است؛ بماند که خانه سینما دربرابر مشکلات فراوان بدنه صنفش هم اغلب وجهی انفعالی داشته است.

در این شرایط محمدصادق عابدینی روزنامه نگار حیطه های سینما و تلویزیون با توئیتی کوتاه مسیری سرراست و پیشنهادی منطقی را برای پیگیری ماجرا طرح کرده؛ مسیری که به نظر می رسد در صورت پیگیری، بازخوردش به مراتب بیشتر از ده ها کمپین و جمع آوری هزاران امضاء باشد.

عابدینی گفته است: الفاظی که بهناز جعفری در توهین به خبرنگار استفاده کرد، بار حقوقی و قضایی دارد و می شود آن را با شکایت به دادسرای فرهنگ و رسانه پیگیری کرد!

آنچه عابدینی طرح کرده برآمده از منطقی است کاملا متمدنانه که کافیست یک بار و در مورد یکی از توهینهای پیشین جدی گرفته میشد تا در دفعات بعد توهین کنندگان با تأملی بیشتر به درفشانی بپردازند.

حالا هم دیر نشده همان طور که این روزنامه نگار پیشنهاد داده میتوان ماجرای توهین بازیگر یک سریال مناسبتی را از کانال دستگاه قضا تا حصول نتیجه پیش برد تا برای ثبت در تاریخ هم که شده عواقب قضایی توهین به اهالی رسانه مشخص گردد.