1

پیشانی تئاترشهر فروریخت!!!+عکس

سینماژورنال: بخشی از پیشانی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با وزنی حدود ۱۰ تن، به دلیل فرسودگی فرو ریخت.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “مهر” پیشانی فلزی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به دلیل فرسودگی دچار آسیب و خسارت شده است.

طبق گفته مسئولان تئاتر شهر و مسعود معمار مدیر دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد که در محل حضور دارد دلیل این اتفاق،  فرسودگی بیش از حد این سازه بوده است.

در حال حاضر سالن در حال تخلیه است و تا این لحظه مقرر شده که فردا ۲۶ مهر ماه کارشناسان دفتر طرح های عمرانی در محل حاضر شده و ضمن ارزیابی اعلام کنند که سالن می تواند به کار خود ادامه دهد یا خیر.

مشکل اصلی فرسودگی است

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز که در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر حضور داشت، به معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای بازدید و رسیدگی به این مسأله در محل حاضر شده بود، توضیح داد: مشکل اصلی فرسودگی ماشینری سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر است که قرار بود در ابتدا بازسازی مجموعه، از سالن اصلی شروع شود. سال‌های متمادی است که این ماشینری فرسوده است و هیچ اقدام لازمی در این خصوص انجام نشده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود، نبود تیمی متخصص برای نگهداری تجهیزات و امکانات سالن‌های مجموعه تئاتر شهر است. اگر تیمی متخصص که به صورت مداوم وظیفه نگهداری و بررسی امکانات و تجهیزات مجموعه را بر عهده داشتند، شاید چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

احتمال تعطیلی سالن

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد نیز در این بازدید با تأکید بر رسیدگی سریع به این موضوع از سوی دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد، اظهار کرد: در صورت اینکه بررسی‌ها نشان دهد که ایمنی لازم در سالن اصلی وجود نخواهد داشت، این سالن تا زمان بازسازی و رفع مشکلات آن، تعطیل شود.

مسعود معمار سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد نیز با بیان اینکه کارشناس تعیین شده روز یکشنبه ۲۶ مهرماه با تیم کارشناسی، نتیجه تعطیل شدن یا نشدن سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر را اعلام می‌کند، اظهار کرد: اگر کارشناس مدنظر اعلام کند که خطری گروه نمایشی را تهدید نخواهد کرد، شرایط به گونه‌ای محیا می‌شود که سالن اصلی میزبان گروه نمایشی باشد اما اگر ضریب ایمنی لازم وجود نداشته باشد، سالن تعطیل می‌شود.

در تلاش برای تأمین بودجه بازسازی
مرادخانی در خصوص وضعیت بازسازی و اینکه بودجه لازم برای بازسازی سالن اصلی و مجموعه، چگونه تأمین می‌شود، یادآور شد: ما در تلاش هستیم که هر چه سریعتر بررسی‌های لازم انجام شوند و بودجه مورد نظر تأمین شود.

قرار بود نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی از ۱۲ آبان در این سالن روی صحنه برود. دیشب آخرین نوبت نمایشنامه خوانی «روز واقعه» به کارگردانی محمد رحمانیان در این سالن اجرا شد.

تئاترشهر
پیشنانی فروریخته سالن اصلی تئاترشهر