1

پیام یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون برای جماعت دزد!+عکس

سینماژورنال: سرقت پدیده ای است که در سالیان اخیر از فضاهای تجاری به فضاهای فرهنگی هم راه پیدا کرده است؛ از نابلدان رسانه که مطالب دیگران را به نام خود بازنشر می‌کنند گرفته تا آنها که با کپی برداری از فیلمها و فیلمنامه های دیگران آثاری می‌سازند که با همه حمایتها فرصت اکران نمی یابند.

به گزارش سینماژورنال سرقت محصولات سینمایی هم که جای خود دارد؛ روزی نیست که فیلمی که نسخه مجاز آن در ویدیوکلوبها موجود است به صورت غیرقانونی آپلود نشود.

فتح‌ا.. جعفری جوزانی تهیه کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون و مدرس دانشگاه در تازه ترین مطلب اجتماعی خود با اشاره به آپلود “ایران برگر” در سایتهای غیرمجاز از عبارت “دزدی ممنوع” برای نشان دادن زشتی این عمل استفاده کرده است.

وقت حرف همه به دزدها بد می گویند

این تهیه کننده نوشته است: زمانه عجیبی شده. وقت حرف همه به دزدها بد می گویند، اما در عمل کم نیستند کسانی که دانلود کردن فیلم و کتاب و سایر آثار فرهنگی را دزدی نمی‌دانند و بعضی ها حتی این عمل نادرست را زرنگی به حساب میآورند.

“ایران برگر” هم به همین بلا دچار شده

وی ادامه داده است: بعضی ها حتی اسم (ذکات) بر آن می نهند تا زیر کلاه شرعی پنهانش کنند. با خبر شدم که فیلم “ایران برگر” هم به همین بلا دچار شده و در شبکه های خارج از کشور و فضاهای مجازی مورد سرقت قرار گرفته. از آنجا که هیچ راهکار رسمی و قانونی برای مقابله با این دزدها سراغ ندارم، از همه کسانی که دل در گرو هنر دارند تقاضا می کنم به هر شکلی که می توانند با این راهزنان مقابله کنند.

دزدی ممنوع
پیام اجتماعی تهیه کننده “ایران برگر” برای سارقان فرهنگی