1

پشیمانی رییس جمهور از دیدار معروفش؟+فیلم/آیا بانیان آن دیدار کماکان جولان خواهند داد؟!!

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: سیدابراهیم رییسی رئیس جمهور تازه ایران، ورای تلاش برای ارائه تصویری جدید از دستگاه قضا در سالهای اخیر، به‌واسطه دیدار با امیر تتلو در روزهای منتهی به انتخابات۹۶ هم بسیار در کانون توجه قرار گرفت.

به گزارش سینماروزان در زمان دیدار و سالهای بعد، کم نبودند تئوریسین‌های سیاسی-فرهنگی که دیدار رییسی-تتلو را امری منطقی ندانستند و شاید برای همین بود که در انتخابات۱۴۰۰ ، رییسی ترجیح داد سراغ چنین روش‌های تبلیغاتی نرود.

به تازگی سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت دوم احمدی‌نژاد در گفتگو با برنامه مثبت جوانان، برخی عناصر فعال در سازمان ارزشی اوج را عامل دیدار تتلو-رییسی دانسته و تلویحا از پشیمانی رییسی نسبت به چنین دیداری گفت.

فارغ از آن که رویکرد هر دولتی باید حل مشکلات اساسی بدنه هنرمندان باشد و نه خواصی زینت‌المجالس، اینکه سیدمحمد حسینی که ازجمله حامیان رییسی در انتخابات بود بر اشتباه بودن آن دیدار صحه گذاشته می‌تواند نویدی باشد بر آن‌ که در ساختار سینمایی دولت رییسی، استخوان خردکردگانی از بدنه سینما طرف مشورت باشند و نه حلقه‌هایی که مدام با دسته‌بندی سینماگران به خودی و غیرخودی، بودجه‌های تحت اختیارشان را فقط مصروف عده‌ای خاص می‌کنند.

برای تماشای فیلم گفته‌های سیدمحمد حسینی اینجا را ببینید.