1

پشت پرده واگذاری بلیت‌فروشی جشنواره به خانه سینما چیست؟⇔بلیت‌فروشی از طریق یک سامانه تازه تأسیس منسوب به یک بانک؟!

سینماروزان: در حالی که گمان می شد امسال هم به مانند همه این سالها این «سینماتیکت» باشد که مدیریت بلیت فروشی آنلاین جشنواره فیلم فجر را انجام دهد اما سخنان دبیر جشنواره در برنامه «فرمول یک» حکایت از واگذاری این مسئولیت به خانه سینما دارد!

به گزارش سینماروزان اینکه خانه سینما با کدام رزومه موثر در بلیت فروشی آن هم به صورت آنلاین توانسته به تصدی گری فروش بلیتهای جشنواره برسد پرسشی است که بعد از شنیدن سخنان دبیر جشنواره از سوی بسیاری از مخاطبان طرح شد.

«سینماتیکت» از اواخر دهه هشتاد که روال بلیت فروشی اینترنتی جشنواره به راه افتاد مدیریت این پروسه را در اختیار گرفت و البته به واسطه تجربیاتی که از فروش اینترنتی سالانه بلیت فیلمهای روی پرده به دست آورده بود توانست در گذر زمان مرجعی نسبتا کم ایراد برای فروش بلیتهای جشنواره باشد.

البته که این سامانه همه ساله و طبق قراردادی که با دبیرخانه جشنواره منعقد می کرد حق الزحمه ای هم برای این کار را می گرفت اما امسال گویا خانه سینما وارد عمل شده و با کنار زدن این سامانه، حق فروش اینترنتی بلیتهای جشنواره را از آن خود کرده است!

بلیت فروشی از طریق یک سایت تازه تأسیس تحت حمایت یک بانک؟؟؟

شنیده ها حکایت از آن دارند که امسال بناست بلیت فروشی از طریق سایتی تازه تأسیس به نام «سینوگرام» که هیچ رزومه شفافی درباره عقبه گردانندگان آن وجود ندارد اما مورد اعتماد خانه سینماست انجام شود!!!

جالب و در عین حال عجیب اینجاست که پیمانکار امسال فروش اینترنتی بلیتهای جشنواره نه تنها حق الزحمه ای بابت این کار از دبیرخانه دریافت نکرده که گویا امتیاز بلیت فروشی اینترنتی را خریداری کرده است!

اینکه دبیرخانه جشنواره به دنبال آن باشد که از امتیازات برند خود برای کسب درآمد استفاده کند هیچ ایرادی ندارد اما اگر بنا بر این بوده از طریق واگذاری بلیت فروشی اینترنتی کسب درآمد صورت گیرد بهتر بود این کار به صورت شفاف و با انتشار فراخوان مزایده و البته با ایجاد رقابت میان سامانه های دارای تجربه در این حیطه صورت گیرد.

اقدامی به شدت خطرناک

اینکه به ناگاه از خانه سینما که کمترین سابقه ای در بلیت فروشی اینترنتی ندارد به عنوان متصدی فروش بلیت نام برده می شود و از آن سو شایعاتی منتشر می گردد درباره فروش بلیت از طریق سایتی که تاریخ راه اندازی آن دی ماه 95 است(!) به شدت پرسش برانگیز است و خطرناک.

پرسش برانگیز از جهت چرایی انتخاب خانه سینما و آن سامانه خاص که شنیده هایی هم درباره وابستگیش به یک بانک خصوصی طرح شده و خطرناک از این جهت که یک گاف کوچک نرم افزاری در سامانه فروش بلیت جشنواره تبدیل می شود به ایجاد اختلال در خرید بلیت صدها کاربر و آن وقت است که یک نارضایتی عمومی در این باره کل فعالیتهای دبیرخانه جشنواره فیلم فجر را تحت الشعاع قرار خواهد داد.