1

پشت پرده جلسه روسای سینما با اهالی #سرمایه!!

سینماروزان: شنیده هایی شکل گرفته درباره جلسه کاملا محرمانه روسای دولتی سینما با برخی از سرمایه‌دارانی که در سال‌های اخیر وارد سینما شده‌اند.

سرمایه‌داری متصل به یک بنیاد خیریه، سرمایه‌داری حول و حوش بیزنس رمزارز، سرمایه‌داری مرتبط با صنعت توریسم و سرمایه‌داری به شدت علاقمند به سنگ‌(!) و… ازجمله حاضران در نشست با روسای سینما بوده‌اند.

اینکه بعد از جدایی نمایندگان صنوف از شورای راهبردی اکران و سپس دستور اکران فیلم‌هایی که با حمایت فارابی تولید شده‌اند، حالا جلسه‌ای شکل می‌گیرد با سرمایه‌داران سینما، پرسش‌ساز است؟

هدف از این جلسه چه بوده؟ پر کردن جا‌های خالی شورای اکران با مالکان مالی آثار تا دست شورایِ خالی از صنوف، برای اکران فیلم‌های پرهزینه در ماه‌های آتی، پر باشد یا این جلسه راهی است برای سوق دادن سرمایه‌داران به سمت پروژه‌هایی خاص؟

آیا بودجه‌های هنگفتی که در زیرمجموعه‌های سینما صرف تولید آثار عمدتا آرشیوی می‌گردد دیگر کفاف دخل و خرج را نمی‌دهد و برنامه بعدی، شریک کردن سرمایه‌داران متمول در پروژه‌های ارگانی است؟

ورود سرمایه های مشکوک به سینما در سال‌های اخیر بسیار شبهه‌برانگیز بوده و حالا جلسه روسای سینما با سرمایه‌داران متاخر سینما نیز به نوبه خود بر شک و شبهات افزوده…

پشت پرده جلسه روسای سینما با صاحبان سرمایه؟!
پشت پرده جلسه روسای سینما با صاحبان سرمایه؟!