1

پشت‌صحنه؛ جذاب‌تر از خودِ سریال!؟!/ بازیگران؛ بامزه‌تر از نویسندگان؟

سینماروزان/مجتبی احمدی: چرا پشت صحنه ها از خود سریال جذاب تر شده‌اند؟تماشاگر از کات دادن ها لذت می برد یا چیز دیگر؟

به گزارش سینماروزان و به نقل از برنا، با دیدن لحظاتی از پشت صحنه برخی از سریال های طنز تلویزیونی که مدتهاست پخش آن در پایان هر قسمت قبل از تیتراژ مد شده است و بسیار هم پرطرفدار است  به این نتیجه می‌رسیم که برخی بازیگران به مراتب بامزه تر از نویسندگان هستند.

این خیلی دور از ذهن نیست که بازیگران با مزه تر باشند اما اینکه بازیگر به فیلمنامه نیاز داشته باشد و روی آن متعصب باشد اما ما نتوانیم متن خوب و استانداردی به دست او بدهیم چه آسیب هایی را با خود به همراه دارد:

–بازی های تکراری 
–تکیه کلام های تکراری
–لحن های تکراری
–تیپ های تکراری
–افه های تکراری

انگار ما از بازیگر خواسته ایم خودش را تکرار کند.

برخلاف گذشته که نویسندگان با تعصب بسیاری به متن شان به بازیگر اجازه خروج از فیلمنامه نمی دادند این روزها امیدوار حضور بازیگران بامزه هستند تا متون کم رمق طنز بتوانند از این حربه برای نجات استفاده کنند.

چرا  پخش پشت صحنه سریال به مراتب جذاب تر از خود سریال است؟چرا در هر قسمت تیم تولید روی آن حساب باز می‌کنند؟ تدوینگر هم برای آن برنامه دارد؟

چون تماشاگری که سریال را دوست ندارد باز پشت صحنه را می بیند و میخندد. تماشاگر با دیدن پشت صحنه به بازیگر نزدیک می شود و بامزگی های او را می‌بیند. چرا که در این لحظات بازیگر فرصت خودنمایی بیشتر دارد و جذابیت های بازی او بیشتر نمایان میشود.

بارها شاهد این بوده ایم که در بسیاری اوقات شوخی های بازیگران و بداهه های آنها ناجی کار آنهاست  بدین ترتیب باید گفت بازیگران به مراتب بامزه تر از نویسندگانی هستند که این روزها به دلایل مختلف از جمله انتخاب اشتباه، در دست داشتن چند کار همزمان، استعداد و توانایی فقط در یک ژانر خاص و… در نگارش اتفاقی عجیب را رقم نمی زنند مگر عده‌ای انگشت شمار…

پشت صحنه؛ جذاب تر از خود سریال؟
پشت صحنه؛ جذاب تر از خود سریال؟