1

پس از فیلم هندی مجیدی که نامش یادآور اثری از آنتونیونی-ویم وندرس است⇐«اسرافیل» هم به جشنواره لندن راه یافت⇔هر دو فیلم از راه‌یابی به جشنواره‌هایی همچون ونیز و کن بازمانده بودند

سینماروزان: پس از آن که تازه ترین فیلم مجید مجیدی با نام «ماورای ابرها» که محصول هند است به عنوان یکی از آثار بخش مسابقه جشنواره لندن معرفی شد حالا فیلم «اسرافیل»آیدا پناهنده هم به این جشنواره راه یافت.

به گزارش سینماروزان معادل انگلیسی فیلم هندی مجیدی -beyond the clouds- یادآور اثری دهه نودی محصول مشترک آنتونیونی و ویم وندرس است و همین باعث شده برخی ابراز امیدواری کنند نسبت به ارزینال بودن خود فیلم.

فیلم هندی مجیدی و فیلم «اسرافیل» هر دو در یک ویژگی مشترکند و آن هم اینکه ناتوان از حضور در جشنواره های مطرحی همچون ونیز، کن و برلین در نهایت سر از جشنواره لندن برآورده اند که تازه چند سالیست رقابتی شده است.

البته فیلم هندی مجیدی در بخش مسابقه لندن حضور دارد اما «اسرافیل» در بخشی به نام love یا همان «عشق»!

به جز فیلم مجیدی یازده فیلم دیگر در بخش مسابقه جشنواره لندن حضور دارند.
«120 ضربه در دقیقه» ساخته «رابین کامپلیو» برنده جایزه بزرگ جشنواره کن در سال 2017، «فرشته‌ها سفید می‌پوشند» به کارگردانی «ویوین کو»، «نان آور» ساخته «نورا تومی»، «رفتارهای خوب» از «جولیانا روجاس» و «مارکو دوترا»، «نگهبانان» به کارگردانی «خاویر بووا»، «Lean On Pete» ساخته «اندرو های»، «بی عشق» به کارگردانی «آندری زیاگینتسف»، «عشاق» از «آزازل جیکوب»، «کشور شیرین» به کارگردانی «وارویک تورنتون»، «اصیل» به کارگردانی «کوری فینلی» و «واجب» به کارگردانی «آنماری جاسر» نماینده سینمای فلسطین در اسکار 2018، دیگر فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره فیلم لندن هستند.

جشنواره فیلم لندن امسال 242  فیلم بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره که هم‌اکنون در دهه ششم عمر خود به‌سر می‌برد هرساله در ماه اکتبر زیر نظارت و پشتیبانی بنیاد فیلم بریتانیا (BFI) برگزار می‌شود.

این فستیوال به عنوان ویترینی برای عرضه بهترین و خلاقانه‌ترین آثار سینمای دنیا شناخته مى‌شود. جشنواره فيلم لندن در کنار اکران فیلم‌های روز و برگزاری فرش قرمزها، به کشف و معرفی استعدادهای نوظهور، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ، سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی می‌پردازد.