1

پس از دو صنف مدیران تولید و منتقدان، صنف کارگردانان خانه سینما هم به قافله شفاف سازی پیوست: فقط ۳۰ میلیون از عیدی میلیاردی ارشاد سهم صنف کارگردانان بوده!!⇐پرسش قبل همچنان باقیست: مابقی عیدی میلیاردی ارشاد کجا رفته؟

سینماروزان: هرچند هنوز هیچ فهرستی ناظر بر چگونگی تقسیم یک میلیارد عیدی ارشاد بین سینماگران منتشر نشده ولی سه صنف خانه سینما در این باره شفاف سازی کردند.

صنف مدیران تولید اولین صنف شفاف ساز بود که از تخصیص فقط 10 میلیون از عیدی میلیاردی ارشاد به این صنف خبر داد و به دنبالش صنف منتقدان هم از تخصیص 8میلیون عیدی خبر داد.(اینجا و اینجا را بخوانید)

سومین صنف شفاف ساز کانون کارگردانان خانه سینماست که یکی از اعضای شورای مرکزیش تأکید کرده که فقط 30 میلیون عیدی به این صنف رسیده است. این عضو شورای مرکزی کارگردانان گفت:   از عیدی میلیاردی ارشاد، فقط سی میلیون تومان به کانون کارگردانان رسیده است آن هم در حالی که کانون کارگردانان جزو مهمترین صنوف خانه سینماست!! این سی میلیون هم در قالب 60 کارت 500 هزار تومانی به 60 نفر از اعضا رسیده و با توجه به اینکه ۳۲۰ نفر عضو کانون کارگردانانند پس به ۲۶۰ عضو هیچ سهمی از عیدی ارشاد نرسیده!

با شفاف سازی سه صنف مدیران تولید، منتقدان و کارگردانان، مشخص شده که رویهم فقط 48 میلیون از آن یک میلیارد سهم این سه صنف شده و همچنان شفاف سازی لازم است درباره اینکه بدانیم سرنوشت 952 میلیون باقیمانده چه شده؟؟؟