1

پس از حدود یک سال، همایون اسعدیان ادعاهای خود درباره دوران احمدی‌نژاد را پس گرفت⇐از این بابت متاسفم!!

سینماروزان/مسعود احمدی: حدودا یک سال گذشت تا همایون اسعدیان ادعاهای خود علیه جامعه صنفی تهیه‌کنندگان را پس گیرد.

همایون اسعدیان رییس پیشین هیات مدیره خانه سینما یک سال قبل به خبرگزاری ایسنا گفته بود: اساساً دادن عیدی به اعضای خانه سینما رسمی بود که زمان تعطیلی خانه سینما در دوران احمدی‌نژاد به عنوان یک  بودجه ۱۰ میلیاردی در اختیار جامعه صنفی تهیه‌کنندگان و شورای ساماندهی صنوف قرار دادند که کارت‌های ۷۰۰ هزار تومانی عیدی در خیابان ایرانشهر می‌دادند و آن بلوا به پا شد. آخر هم حدود ۴ میلیارد تومان توزیع و مابقی آن معلوم نبود چه شد!!

بلافاصله‌ بعد از طرح ادعاهای اسعدیان ابتدا حسین فرحبخش از اعضای باسابقه جامعه صنفی و سپس رییس جامعه صنفی، علیه ادعاهای وی موضع گرفتند و کلیت آن را تکذیب کردند.(اینجا و اینجا بخوانید)

حالا یک سال بعد از آن تکذیبیه‌ها، همایون اسعدیان در خلال گفتگویی باز هم با خبرگزاری ایسنا، ادعاهای سابق را پس گرفت. همایون اسعدیان گفت: ظاهراً آمار و ارقامی که از طرف من در گفت‌وگویی اعلام شد صحیح نبوده است. طی چند دیدار با آقای سید ضیا هاشمی-رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان-ایشان مواردی را مطرح کردند و متوجه خطا بودن این آمار شدم!! اساساً طرح موضوع در آن گفت‌وگو از طرف من اشتباه بود و گاهی در میان یک صحبت مسائلی مطرح می‌شود که صرفاً منجر به ایجاد کدورت و افزایش تنش درون نهادهای صنفی می‌شود که از این بابت متاسفم.

سینماروزان ضمن تحسین رفتار همایون اسعدیان که صادقانه، گفتار خود را تصحیح کرده، امیدوار است تمام مدعیان زعامت سینماگران- به‌خصوص روسای دولتی سینما و اعضای هیات مدیره خانه سینما- نیز به‌اندازه اسعدیان جسارت پیدا کرده، زبان گشوده و از اشتباهات خود بگویند…