1

کپی‌برداری “فرار از زندان”⇐از شانه‌های تخم‌مرغ تا کاخ نیاوران!+عکس

سینماژورنال: سریال تلویزیونی “فرار از زندان” یک سریال چهار فصلی بود که توسط “پل شورینگ” و برای پخش از شبکه تلویزیونی فاکس خلق شد.

به گزارش سینماژورنال استقبال از این سریال که داستان فراری دادن یک زندانی از زندان مخوف فاکس ریور توسط برادرش را روایت می کرد، در کشورهای مختلف سبب ساز آن شد که موسسه هنرهای تصویری جوانه پوبا هم نسخه ای از آن را با مدیریت محمود قنبری دوبله کرده و به شبکه خانگی عرضه کند.

اما این همه ردپای “فرار از زندان” در بازار محصولات هنری داخل نبود!

کپی برداری از شانه های تخم مرغ تا کاخ نیاوران…

چند ماه قبل فیلمی ویدیویی با نام “فرار از زندان” به کارگردانی امین امانی به بازار عرضه شد؛

تله فیلمی که رامین ناصرنصیر و امیر غفارمنش(با لنزهایی در چشم) در نقشهای اصلی آن بازی می کردند و تقریبا خط داستانی آن شبیه به سریال منبع بود اما کیفیت اجرا، در حد همان فیلمهای شانه تخم مرغی!!!

فیلمی ویدیویی به نام "فرار از زندان"!

پوستر فیلم ویدیویی “فرار از زندان”!

به تازگی خبر رسیده که نمایشی به نام “فرار از زندان2” هم به کارگردانی و نویسندگی عباس عبدا.. زاده بناست از 19 فروردین در فرهگسرای نیاوران اجرا شود.

قصه این نمایش راجع به دو زندانی افغان است که به دلیل یک سوء‌تفاهم، توسط سربازان آمریکایی دستگیر و زندانی می‌شوند و حدود 7 سال را در زندان به سر می‌برند. تا اینکه تصمیم می‌گیرند از زندان فرار کنند..

اینکه به دلیل عدم وابستگی به قانون جهانی کپی رایت در کشور ما هر چیزی امکان کپی دارد به کنار، اینکه این گونه کپی کارها عمدتا توسط چهره های ناشناخته عرصه هنر و با کیفیت پایین انجام می شود است که جای سوال دارد چون عموما مخاطبان با منبع اصلی ارتباط خوبی برقرار کرده اند و این استفاده های ابزاری از نام آن مجموعه در قالب محصولاتی نه چندان قابل قبول به زدگی مخاطب و پس زدن اثر منجر می شود و حتی ممکن است خاطره اثر منبع را هم مکدر کند.

پوستر نمایش "فرار از زندان2"

پوستر نمایش “فرار از زندان2”