1

پرسش “کیهان” از مدیران سینما⇐چگونه یک فیلم ویدئویی شانه تخم مرغی وارد اکران عید فطر شده؟!

سینماروزان: چندی قبل و بعد از ثبت قرارداد اکران عیدفطر فیلم “نیوکاسل” در شورای صنفی نمایش سوالاتی جدی درباره این ماجرا و چرا یی اکران عیدفطر فیلمی ویدیویی با تغییر پروانه شکل گرفت.(اینجا را بخوانید)

به تازگی روزنامه “کیهان” نیز با انتقاد از این رویه سوالی مهم پیش روی مدیران سینمایی قرار داده و آن هم اینکه چگونه فیلم ویدیویی “نیوکاسل” وارد اکران عیدفطر شده است؟؟

متن گزارش “کیهان” را بخوانید:

درحالی که بسیاری از فیلم‌ها در نوبت اکران مانده اند، یک فیلم سخیف و به اصطلاح شانه تخم‌مرغی که با پروانه ویدئویی و برای شبکه نمایش خانگی تولید شده، در نوبت اکران عید فطر قرار گرفت!

باز هم رد پای لابی‌گری و باندبازی در فصل‌های طلایی اکران دیده می‌شود. پس از روی پرده رفتن فیلم‌های ساخته شده توسط یک آقازاده و همچنین فیلم یکی از مدیران صنف اکران در عید نوروز، در اکران عید فطر نیز اتفاقات مشابهی درحال رقم خوردن است.

چندی پیش اسامی فیلم‌های اکران عید فطر اعلام شد که در این بین نام اثری دیده می‌شود که پیش از این به عنوان فیلم ویدئویی مجوز ساخت گرفته بود، اما مشخص نیست که چطور ناگهان اسمش وارد یکی از بهترین زمان‌های اکران قرار گرفته است؟؟!

این فیلم که به سیاق برخی دیگر از آثار مبتذل سال‌های اخیر سینمای ایران، اسم یکی از شهرهای غربی را برگزیده، با حمایت‌های ویژه‌ای به این موقعیت برای نمایش عمومی رسیده است.

«نیوکاسل» سه سال قبل با پروانه ویدیویی(و به روایتی بدون پروانه) تولید شد و حتی اگر کیفیتش آن قدر بالا بوده که حائز پروانه سینمایی باشد، نباید در گل سرسبد اکران که عیدفطر باشد روی پرده برود آن هم در شرایطی که ده‌ها فیلم سینمایی که در جشنواره‌های فجر دو سال اخیر هم حضور داشتند ماه‌هاست پشت خط اکران‌اند.