1

پرسش قابل تأمل یک روزنامه‌نگار⇐آقای حیدریان! آیا حذف رسانه‌های منتقد از جشنواره کودک با هماهنگی شما بوده؟+عکس

سینماروزان: جشنواره سی ام کودک و نوجوان در حالی به دبیری علیرضا رضاداد برگزار میشود که فقط نگاهی به فهرست نامهای تکراری حاضر در بخش مسابقه بیانگر عیار جشنواره است؛ چهره هایی که سالهاست با بودجه فارابی و برای جشنواره، فیلم کودک تولید میکنند ولی فیلمهایشان به دلایل مختلف و اصلی ترین آن کیفیت پایین راهی به اکران نمی یابد ولی باز هم نزدیک جشنواره که میشود، با بودجه دولت فیلم کودک میسازند و به جشنواره دولتی کودک می آیند.(اینجا را بخوانید)

این روند که در هفته های گذشته با انتقاد برخی رسانه ها مواجه شده بود با انتقادات تند و تیز یک عضو هیأت انتخاب جشنواره کودک پی گرفته شد.

سیروس حسن پور از اعضای هیأت انتخاب جشنواره در گفتگویی تفصیلی به صراحت به انتقاد از کیفیت پایین آثار حاضر در جشنواره پرداخت و گفت: بودجه قابل توجهی از سوی فارابی برای تولید فیلمهای کودکی اختصاص داده شد که نام هیچ کدام از اینها را نمی توان فیلم گذاشت!(اینجا را بخوانید)

دست اندرکاران جشنواره کودک اما به جای آن که پاسخگوی این انتقادات بجا باشند در قدم اول به تسویه حساب با رسانه های منتقد دست زدند.

دست اندرکاران این جشنواره برخلاف مشی اعتدالی که مدیران بالادستی خود مدام از آن دم می‌زنند، برای رهایی از زیر ذره بین رفتن توسط این رسانه ها حین برگزاری، هیچ کدام از رسانه های منتقد را به جشنواره شان دعوت نکردند تا در فضایی ایزوله و انحصاری جشنواره را همان طور که دوست دارند برگزار کنند و ایراداتشان دیده نشود.

ایزد مهرآفرین دبیر سرویس فرهنگی روزنامه «جوان» در انتقاد از این وضعیت توئیتی زده و نوشته است: این از نتایج سحر است یا صبح اعتدال؟ حذف رسانه های منتقد از فهرست حاضران در جشنواره کودک! آقای حیدریان! آیا حذف صداهای منتقد با هماهنگی شما بوده است؟

توئیت یک روزنامه نگار خطاب به محمدمهدی حیدریان
توئیت یک روزنامه نگار خطاب به محمدمهدی حیدریان