1

پرسش رسانه های مستقل پیرامون ظهور یک “سرمایه گذار ۸فیلمه” در سینمای ایران⇐چرا این فرد در بازه ای چندماهه، در چندین پروژه مختلف سرمایه گذاشته؟!/چرا این سرمایه گذار به جای پیمودن مسیر تدریجی و پله پله، به ناگاه پول تولید چندین و چند پروژه را تأمین کرده!؟؟/مدیران نظارتی سینما حواسشان بوده که در این چند ماه چند بار نام فرد مذکور به عنوان سرمایه گذار کنار پروژه ها آمده؟/آیا هزینه بازسازی سینما آستارا هم توسط همین سرمایه گذار تأمین شده؟/آیا ایشان به دنبال آن است که با بازسازی سینما آستارا و تبدیل آن به سرگروه، مسیری هموار فراهم کند برای اکران فیلمهای متعددش؟؟

سینماروزان: علیرغم همه دردسرهای ناشی از فعالیت در آکواریوم سینما آن هم در روزگار قدرت رسانه های مستقل همچنان هستند سرمایه گذارانی که به ناگاه وارد سینما شده و با همین ورود ناگهانی کلی هم پرسش ساز میشوند.

به گزارش سینماروزان تازه ترین سرمایه گذار وارده به سینما مردیست میانسال به نام محمدصادق رنجکشان که در هفته های گذشته به واسطه سرمایه گذاری در چندین و چند پروژه پرسش ساز زده.

برخی رسانه ها در چرایی سرمایه گذاری متوالی او در چند فیلم مختلف طرح سوال کرده اند و برخی نیز درباره نقش او در بازسازی سینما آستارا طرح سوال کرده اند.

ابتدا گزارش رسانه “سینما24” درباره این سرمایه گذار را بخوانید:

در ماههای گذشته نام یک سرمایه گذار نورس به نام محمدصادق رنجکشان به عنوان حامی مالی تولید چندین فیلم از محصولات سال اخیر سینمای ایران مطرح شده است.

عناوین این فیلمها را مرور کنید: متری شش و نیم(سعید روستایی-جمال ساداتیان)-سرکوب(رضا گوران)-سرخپوست(نیما جاویدی)-بی حسی موضعی(حسین مهکام-حبیب رضایی)-تفریق(مانی حقیقی)-لتیان(علی تیموری)-قاتل و وحشی(حمید نعمت الله)-از عشق(امیر ثقفی-مستانه مهاجر)

هشت فیلم فوق از جمله پروژه هایی هستند که یا در فهرست عوامل خود نام این فرد را به عنوان مجری طرح و سرمایه گذار آورده اند یا آن که منسوب هستند به حمایت این سرمایه گذار!!

فارغ از آن که صاحبان هشت فیلم نامبرده میتوانند درباره نقش این فرد در تولیدشان شفاف سازی کنند اینکه چرا یک فرد در فاصله ای چندماهه سرمایه چندین پروژه را تأمین کرده جای سوال دارد؟!

این چه سرمایه گذاری است که به جای پیمودن مسیر تدریجی و پله پله به ناگاه پول تولید چندین و چند پروژه را تأمین کرده ؟؟ در اغلب موارد و در بهترین حالت بودجه تولید یک فیلم سینمایی کمتر از یک سال بازنخواهد گشت. بر این اساس این جوان چطور جرأت کرده همزمان در تعدادی بالا فیلم سرمایه گذاری کند؟؟

معاون نظارت سینما و مدیران سینما که اخیرا شرط شفافیت نام سرمایه گذار را در صدور پروانه ساخت لحاظ کرده اند حواسشان بوده که در این چند ماه چند بار نام فرد مذکور به عنوان سرمایه گذار کنار پروژه ها آمده؟؟

پول ایشان از کجاست که به این راحتی صرف بیزنس پرخطر سینما و بعضا صرف افرادی شده که کارنامه ای شکست خورده در سینما دارند؟ احیانا با قارون نسبت دارند؟؟

رسانه مستقل “سیمانما” هم پرسشهایی مبنی بر بازسازی سینما آستارا توسط رنجکشان را این گونه مطرح کرده است:

خبر سرمایه گذاری متوالی محمدصادق رنجکشان در چندین فیلم سینمایی بشدت با تعجب اهالی سینما مواجه شده ولی هنوز مدیران سینمایی در چگونگی حضور همزمان وی در پروژه های مختلف توضیح نداده اند!!؟؟

به تازگی پرسشهایی طرح شده درباره شراکت رنجکشان با جمال ساداتیان در بازسازی سینما آستارا؟؟! ساداتیان که نام فیلم اخیرش “متری شش و نیم” در لیست فیلمهای رنجکشان آمده تاکنون درباره این شراکت حرفی نزده!

آیا رنجکشان به دنبال آن است که با بازسازی سینما آستارا و تبدیل آن به سرگروه مسیری هموار فراهم کند برای اکران فیلمهای متعددش؟؟ باید منتظر ماند و واکنش جمال ساداتیان نسبت به نقش رنجکشان در معادلات سینماییش را دید.