1

پرسش رسانه اصولگرا⇐آیا “هفت” از جشنواره مقاومت درخواست وجه کرده؟

سینماژورنال: بایکوت جشنواره مقاومت از سوی “هفت” که پیشتر هم درباره آن نوشته بودیم(اینجا را بخوانید) با  گلایه های یزدان عشیری مدیر روابط عمومی این جشنواره امتداد یافت و شرایط را به سمتی برد که بهروز افخمی حین نشست فیلم “روباه” در جشنواره مقاومت از این بگوید که برنامه شان بر این منوال است که جشنواره ها را بعد از برگزاری پوشش دهند.

به گزارش سینماژورنال در این اوضاع اما روزنامه اصولگرای “جوان” ضمن نقد “هفت” به خاطر بایکوت جشنواره مقاومت به طرح این پرسش پرداخته که آیا این برنامه در قبال پوشش تلویزیونی از جشنواره مقاومت درخواست وجه کرده و عدم برآورده شدن این درخواست بوده که باعث بایکوت جشنواره شده یا ماجرا چیزی دیگر است.

این روزنامه در گزارش خود آورده است: شنيده‌هاي «جوان» حكايت از آن دارد كه برنامه تلويزيوني “هفت” براي پوشش ويژه جشنواره‌هاي سينمايي مانند فجر و مقاومت از دبيرخانه‌ جشنواره‌ها درخواست وجه مي‌كند و غالباً به دليل اهميت پرداخت تلويزيوني و حضور جشنواره در برنامه «هفت»، اين همراهي از سوي جشنواره‌ها با «هفت» صورت مي‌گيرد كه مشخص نيست آيا در صورت صحت اين موضوع، دريافت وجه از سوي برنامه براي انجام وظيفه‌اي كه از سوي سازمان صداوسيما به وي محول شده است، قانوني است يا خير؟!

روزنامه “جوان” ادامه داده است: گويا در اين دوره از جشنواره مقاومت، دبيرخانه به هر دليلي از جمله محدوديت مالي حاضر به پرداخت  وجه نشده و همين موضوع باعث شده تا افخمي چندان تمايلي براي پرداختن به مقاومت نداشته باشد! اين بي‌تفاوتي در حالي صورت مي‌گيرد كه مجري برنامه “هفت” در حال رايزني براي توليد فيلمي دفاع مقدسي است و يكي از نهاد‌هاي انقلابي{سازمان هنری-رسانه ای اوج} قرار است هزينه توليد اين فيلم را پرداخت كند.